شناسهٔ خبر: 41905050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

لوکاشنکو معترضان را مُشتی مست و معتاد خواند

در حالی که زد و خوردها در مرکز مینسک پایتخت بلاروس و چند شهر این کشور دوشنبه شب نیز ادامه یافت، رئیس جمهوری بلاروس معترضان را مشتی مست و معتاد به مواد مخدر خواند.

صاحب‌خبر -

ایرنا: در حالی که زد و خوردها در مرکز مینسک پایتخت بلاروس و چند شهر این کشور دوشنبه شب نیز ادامه یافت، رئیس جمهوری بلاروس معترضان را مشتی مست و معتاد به مواد مخدر خواند.

به نقل از پایگاه اینترنتی روسی لنتا رو، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی بلاروس24 گفت که در اعتراضات در شهرهای بلاروس معتادان و مست ها شرکت کردند.

لوکاشنکو معترضان را مُشتی مست و معتاد خواند

لوکاشنکو گفت که در جریان اعتراضات، ماموران امنیتی چند هزار نفر را دستگیر کردند.

وی افزود: آنها نیاز به قربانی دارند. ما سازمان دهندگان را که پنهان شده و از دور اعتراضات را هدایت کرده و سپس فرار می کردند دستگیر کردیم.

به گفته لوکاشنکو سه هزار نفر دستگیر شدند که نیمی از آنان در مینسک دستگیر شده اند. بسیاری از آنها مست و خمار بودند؛ واقعا این موضوع ناراحت کننده است.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین گفت که برخی از شرکت کنندگان در اعتراضات از لهستان، انگلیس و چک بودند و از این کشورها اعتراضات هدایت می شد.

لوکاشنکو گفت که اجازه برپایی انقلاب رنگی در بلاروس را نخواهد داد.

در همین حال به گزارش رسانه های روسی، عصر امروز زد و خوردها در مینسک ازسرگرفته شد.

ماموران امنیتی شامل نیروی داخلی وزارت کشور و ماموران پلیس و آمون (نیروی ویژه ضدشورش) در چند خیابان مرکز مینسک مستقر شده بودند.

به گزارش ریانووستی، در میدان پوشکین مینسک ماموران امنیتی با گروهی از معترضان درگیر شدند و نیروهای امنیتی از حرکت معترضان به مناطق دیگر در مرکز مینسک جلوگیری کردند.

در جریان اعتراضات امروز در مینسک از گاز اشک آور، نارنجک های ویژه پرصدا و گلوله های پلاستیکی استفاده شد و در زمان حاضر صدای انفجارها از چند نقطه پایتخت بلاروس همچنان به گوش می رسد.

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور بلاروس هم عصر دیروز از کشته شدن یک معترض در زد و خوردهای مرکز مینسک خبر داد.

بر اساس این گزارش، در اعتراضات دوشنبه در مینسک، حدود یکهزار نفر شرکت داشتند.

همچنین برخی رسانه ها از ناکام ماندن ترور سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد مخالفان دولت در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

در گزارش این رسانه ها ازجمله یاندکس گفته شد که کا گ ب (سازمان امنیت بلاروس) از ترور تیخانوفسکایا جلوگیری کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما