شناسهٔ خبر: 41905031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

هشدار رییس کمیسیون سلامت شورا درباره ساختمان‌های ناایمن تهران

خبرگزاری میزان- رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نسبت به وضعیت ساختمان‌های ناایمن تهران به خصوص در بیمارستان‌ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با میزان با توجه به وقوع حریق روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران به تشریح خطر ساختمان‌های ناایمن در تهران و ضرورت عزم ملی برای حل این مساله پرداخت و گفت: همانطور که من بار‌ها گفتم ایمنی در شهر‌های بزرگ به خصوص کلانشهر‌ها جزء لاینفک آن‌ها خواهد بود و ضروت دارد که به مساله ایمنی به طور جدی پرداخته شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که فعالیت می‌کنند و مخاطب دارند، باید واحدی داشته باشند که به مساله ایمنی ساختمان بپردازند و به طور مرتب بر این مساله نظارت و کنترل داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در کلانشهر‌های بزرگی مانند تهران که به طور ثابت معادل ۸ تا ۹ میلیون و به طور شناور تا ۱۳ میلیون جمعیت دارند، وقوع چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است چراکه میزان عرصه شهر بالاست و طبیعی است که شاهد وقوع مخاطراتی در آن باشیم.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: زندگی در شهر‌ها با ریسک بالاست، اما برای کاهش این ریسک ضرورت دارد که همه واحد‌ها و بهره‌برداران به وظایف خودشان بپردازند و نباید این انتظار را داشته باشیم که تنها یک دستگاه پاسخگوی این مسائل باشد و به وظیفه‌اش عمل کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یک ساختمان برای ساخت و ساز باید تمامی استاندارد‌ها را رعایت کند، پروانه ساخت از شهرداری بگیرد و مهندسین ساختمان بر مراحل ساخت نظارت کند و بعد از اتمام مراحل ساخت این نظارت از سوی سازمان آتش نشانی باید به تایید برسد، و در نهایت با این تاییده‌ها ساختمان‌ها می‌تواند اتمام کار بگیرد، اما نکته اینجاست که پس از اتمام این کار‌ها هم بهره‌برداران باید به مقوله ایمنی توجه کنند.

وی ادامه داد: این بهره‌برداران در یک حالت اشخاصی هستند که به طور مسکونی از یک ساختمان استفاده می‌کنند و گاهی مراکز درمانی، آموزش؛ اداری، تجاری و ورزشی که از یک ساختمان با کاربری‌های متفاوت بهره‌‎برداری می‌کنند، در هر دو صورت باید افراد به نکات ایمنی توجه کرده و خلاف کاربری‌ها عمل نکرده و بارگذاری‌های غیراستاندارد نداشته باشند.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: در مراکزی که مخاطب و تردد بیشتری وجود دارد، ریسک بالاتری وجود دارد در نتیجه مقوله ایمنی باید در این ساختمان‌ها بیشتر جدی گرفته شود و مرتبا بر این مساله نظارت شود، اگر این مراکز ناایمن شوند، حتما باید از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی که کشور و شهرمان با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌روست و شیوع بیماری کرونا همه مردم را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است، در کنار این مسائل رکود اقتصادی و مسائل معیشتی هم مردم را آزار می‌دهد، طبیعی است که تعطیل کردن مراکزی که استاندارد ایمنی را ندارند، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، پس بهتر است که خود بهره‌برداران، ذینفعان و مالکان استاندارد‌های را رعایت کنند.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: رعایت استاندارد‌ها شاید آن قدر هزینه نبرد که یک آتش سوزی، انفجار یا فروریزش می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی بسیاری را به همراه بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما