شناسهٔ خبر: 41905030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم خاش:

بی‌مسئولیتی سلامت کل افراد جامعه را به خطر می‌اندازد

علی قورچیان

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای هر یک از شهروندان یک مسئولیت اجتماعی تلقی می‌شود که بی‌تفاوتی نسبت به آن سلامت کل افراد جامعه را به خطر می‌اندازد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مسئولیت هر یک از شهروندان در مقابله با کرونا بیان کرد: اگر مردم در مقابله با کرونا همکاری نداشته باشند و مسئولیت اجتماعی خود را که استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی می‌باشد نادیده بگیرند ما نمی‌توانیم در مبارزه با این ویروس موفق شویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز لازم است که مردم نسبت به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان توجه داشته باشند، اظهار کرد: هر یک از شهروندان باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را یک مسئولیت اجتماعی برای خود تلقی کنند. همان‌طور که همه می‌دانند امروز ما راهی جز پیشگیری نداریم و برای موفقیت در مبارزه با این ویروس باید زنجیره ابتلا را قطع کنیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهایی که توانسته‌اند در مقابله با این ویروس گام‌های مثبتی بردارند تنها با همکاری مردم و آگاهی آنان نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی که امروز برای هر یک از شهروندان یک مسئولیت تلقی می‌شود موفق شده‌اند.

حسین زهی تاکید کرد: رسانه‌ها و همه افرادی که تریبون در دست دارند وظیفه خطیری در افزایش آگاهی مردم نسبت به این ویروس و شناخت مردم از مسئولیت خود برعهده دارند. رسانه‌ها باید مردم را از مسئولیت خود آگاه کرده و آنان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوق دهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: مسئولان نیز با تامین امکانات و اقلام بهداشتی با قیمت مناسب می‌توانند زمینه‌ی استفاده مردم از ماسک را فراهم کنند. خوشبختانه براساس آمار امروز ۷۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما برای موفقیت در رویارویی با این ویروس باید ۱۰۰ درصد مردم نسبت به مسئولیت اجتماعی خود آگاه شده و پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما