شناسهٔ خبر: 41904732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اخبار ضد و نقیض از حمله به کاروان حامل تجهیزات ارتش آمریکا در مرز عراق و کویت

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع امنیتی از وقوع انفجار در نزدیکی یک گذرگاه مرزی میان عراق و کویت در نتیجه حمله به کاروان حامل تجهیزات ارتش آمریکا خبر می دهند با این حال فرماندهی عملیات مشترک عراق وقوع هر گونه حمله در گذرگاه مذکور را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی در عراق بامداد امروز (سه شنبه) اعلام کردند که در نزدیکی گذرگاه مرزی «جریشان» در مرز مشترک این کشور و کویت، یک انفجار روی داده است.

به گفته منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، این انفجار راس ساعت ۲۱ شامگاه دوشنبه به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) روی داده و ناشی از حمله یک گروه مسلح به کاروان حامل تجهیزات متعلق به نیروهای آمریکایی بوده جایی که آن را با یک بمب دست ساز هدف قرار دادند.

رویترز همچنین گزارش داده که هنوز مشخص نشده کاروان هدف حمله در نزدیکی مرز عراق و کویت، حامل نیروهای آمریکایی بوده یا نه و یا این که این حمله کشته و زخمی بر جای گذاشته باشد.

این خبرگزاری پیشتر به نقل از منابع امنیتی عراقی گزارش داده بود که انفجار در نزدیکی گذرگاه مرزی مشترک با کویت، ناشی از حمله با بمب دست ساز به یک پایگاه نیروهای آمریکایی بوده است.

در همین حال، کاربران شبکه اجتماعی توییتر نیز ضمن اعلام این که گروه تازه تاسیس موسوم به «اصحاب الکهف» به گذرگاه مرزی جریشان حمله کرده و شماری از خودروهای متعلق به نیروهای آمریکایی را منهدم ساخته، تاکید کردند که این گروه با صدور بیانیه ای، مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است.

شبکه خبری «المیادین» نیز به نقل از منابع خود در عراق گزارش داد که یک محل اقامت نظامی نیروهای ارتش آمریکا در منطقه مرزی مشترک با کویت که ویژه تردد مواد لجستیک آنها می باشد، هدف چند بمب دست ساز قرار گرفته است.

با این حال، سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک وابسته به وزارت دفاع عراق در یک بیانیه کوتاه که در خبرگزاری رسمی این کشور (واع) منتشر شده، گزارش های خبری حاکی از اقدام خرابکارانه در گذرگاه مرزی جریشان را تکذیب کرده و خاطر نشان ساخت که این خبر عاری از صحت است.

ریاست ستاد کل ارتش کویت نیز بامداد امروز در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور (کونا) آن را منتشر کرده، ضمن تکذیب همه گزارش های رسانه های مختلف در رابطه با اقدام خرابکارانه در یکی از مراکز واقع در مرزهای مشترک با عراق، تاکید کرد که مرزها دارای ثبات و امنیت هستند.

خبر اصلی را در رویترز، واع و کونا ببینید

نظر شما