شناسهٔ خبر: 41903289 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

از فرصت سوزی تراکتور و فولاد تا رقابت شدید در قعر جدول

رضا حسین زاده

لیگ هنوز ادامه دارد. خیلی هم جذاب و مهم و تماشایی است.

صاحب‌خبر -

هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر برگزار شد و در شب آخر 5 بازی انجام شد. فولاد و تراکتور برابر رقبای خود متوقف شدند، گل گهر و پیکان حریفان خود را شکست دادند و جدال ماشین سازی و پارس جنوبی نیز برنده نداشت.

با هم مروری خواهیم کرد بر این 5 بازی برگزار شده:

فرار پارس از شکست و یک امتیاز بی فایده برای دو تیم

دیدار پارس جنوبی و ماشین سازی تبریز برای دو تیم مهم بود. چرا که هر دو تیم در خطر سقوط به دسته پایین تر هستند و برای نجات، سه امتیاز این بازی را می خواستند. اما این بازی در نهایت مساوی شد تا این مساوی بیشتر به نفع دیگر رقبا باشد. یک امتیاز برای این دو تیم کاربرد زیادی ندارد و باعث نشد که هیچ کدام از خطر سقوط تا حدودی رهایی پیدا کنند. در این بازی ابتدا شاهین ثاقبی روی پاس فرید بهزادی کریمی موفق شد در دقیقه 49 برای ماشین سازی گلزنی کند اما این پایان کار نبود و در دقیقه 95 یک پنالتی برای پارس جنوبی گرفته شد که ایمان باصفا توپ را به گل تبدیل کرد. با این تساوی ماشین سازی 28 امتیازی شد و در رده سیزدهم جدول قرار گرفت و پارس جنوبی نیز با 26 امتیاز به رده پانزدهم سقوط کرد.

فرصت سوزی شاگردان نکونام و یک امتیاز ارزشمند برای نارنجی پوشان

یک بازی مهم در این هفته. فولاد به دنبال پیروزی در این بازی بود تا امید خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا افزایش دهد و سایپا نیز می خواست از این بازی سخت امتیاز بگیرد تا شانسش برای ماندن در لیگ برتر زیاد شود. این بازی در اهواز نهایتا با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار فولاد کمی سخت شود. حالا فولاد با 47 امتیاز در رده چهارم جدول جای دارد و سایپا نیز با 28 امتیاز دوازدهم است.

الهامی ناخوش بود، تراکتور از پس تیم قعر جدولی هم بر نیامد

تراکتور در دیداری که به پیروزی نیاز ویژه ای داشت، برابر تیم قعرنشین جدول که شانس زیادی برای بقا ندارد، متوقف شد. از حواشی این بازی می توان به این اشاره کرد که ساکت الهامی، سرمربی تراکتور، دقایقی با مشکل مواجه شد و کادر درمانی به او رسیدگی کردند. با این تساوی بدردنخور برای تراکتور، آن ها با 47 امتیاز هم امتیاز با فولاد و 2 امتیاز کمتر از استقلال در رده سوم قرار گرفتند و شاهین نیز 22 امتیازی شد و در قعر جدول جای گرفت. با توجه به فاصله ای که شاهین با تیم های بالایی دارد، به نظر می رسد که هفته آینده حکم سقوط آن ها مهر شود.

امیدواری پیکان با تک گل جلال الدین

پیکان در خانه برابر صنعت نفت آبادان قرار گرفت و در یک دیدار مهم موفق شد که حریفش را شکست دهد. این بازی برای صنعت نفت ابادان اهمیتی نداشت. آن ها نه شانس سهمیه دارند و نه خطر سقوط را احساس می کنند اما پیکان که پایش در لبه پرتگاه لیگ برتر است، باید از این بازی دست پر بیرون می آمد که آمد. پیکانی ها هم اکنون با 27 امتیاز در رده چهاردهم جدول جای دارند و همچنان به بقا در لیگ برتر امیدوارند. صنعت نفت آبادان نیز پس از این شکست، 38 امتیازی ماند و در رده هفتم جدول قرار گرفت.

کامبک پشت کامبک / فرار بزرگ سیرجانی ها

بی شک زیبا ترین جدال هفته بیست و هشتم، دیدار گل گهر سیرجان و نفت مسجد سلیمان در مسجد سلیمان بود. این بازی برای نفت اصلا مهم نبود، آن ها نه خطر سقوط دارند، نه شانس صعود، اما بازی برای گل گهر، دیدار مرگ و زندگی بود. گل گهر خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 2 توسط محمود آبادی، اما نفت در همان نیمه اول با گل های صادقی و نقی زاده کامبک زد و 2 بر 1 پیش افتاد. نیمه دوم اما بهنام برزای بازی خود را به رخ کشید و موفق شد دو گل بزند تا گل گهر این بازی را 3 بر 2 پیروز شود. پاس گل های برزای را یونس شاکری داده بود و همچنین پاس گلِ گل نخست را نیز برزای داده بود تا شب فوق العاده ای برای خودش و تیمش رقم بزند. با این شکست نفت مسجد سلیمان 34 امتیازی ماند و در رده نهم جدول قرار گرفت و گل گهر نیز با این پیروزی 29 امتیازی شد و به رده یازدهم صعود کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما