شناسهٔ خبر: 41902565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

جشن ۷۰ سالگی روابط ایران و ونزوئلا در کاراکاس برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و ونزوئلا با حضور مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان در کاراکاس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش تله‌سور، مشارکت‌کنندگان در این مراسم، «ریکاردو منندز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، «خورخه آررزا» وزیر خارجه ونزوئلا و حجت‌الله سلطانی سفیر ایران در کاراکاس و دیگر مقامات دو کشور بودند.
دولت ونزوئلا به همین مناسبت بیانیه‌ای منتشر کرد.
منندز متن بیانیه ونزوئلا به مناسبت سالگرد روابط دیپلماتیک با تهران را قرائت کرد و گفت: ما هفتاد سال روابط دوستانه بین تهران و کاراکاس را به‌ویژه در سایه چشم‌انداز استراتژیک و ژئوپلتیک کشورمان و انقلاب بولیواری جشن گرفته‌ایم. وی اضافه کرد، آنچه که دو کشور باید به ‌اشتراک بگذارند صلح، همگرایی و همچنین مسئله بهبود کیفیت زندگی برای مردم ونزوئلا است.
وی با تقدیر از تلاش‌های هوگو چاوز برای تقویت روابط با تهران گفت که چنین روابطی با تأکید بر اصل برابری و بدون نگاه‌های برتری‌طلبی با مفهوم مهمی ‌مانند مقابله با امپریالیست در هم آمیخته است.
خورخه آررزا نیز در این مراسم با تأکید بر همبستگی تهران با کاراکاس در میانه تحریم‌ها و فشارهای غیرقانونی خصمانه و یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا، گفت: رفتار جمهوری اسلامی ایران پیام شرافت و عزت به جهان است؛ پیامی ‌که می‌تواند سرمشق کسانی باشد که علیه امپریالیسم می‌جنگند.
به گزارش فارس، سفیر کشورمان نیز در این مراسم بر روابط برادرانه و یکپارچگی میان مردم دو کشور تأکید کرد و گفت: ما از اصول رهبران خود، سیمون بولیوار و امام خمینی، برای استقرار عدالت، برادری، برادری بین دو کشور پیروی خواهیم کرد. منندز در این مراسم از برگزاری نهمین کمیسیون مشترک دو کشور با هدف تعمیق همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری، بهداشت و امنیت غذایی در آینده نزدیک خبر داد.

برچسب‌ها:

نظر شما