شناسهٔ خبر: 41900415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حسان دیاب: فاجعه لبنان در پی فساد مزمن در این کشور و دولت رخ داده است

خبرگزاری میزان- نخست وزیر مستعفی لبنان که ساعاتی پیش از سمت خود استعفا داده است، گفت: فاجعه لبنان در پی فساد مزمن در این کشور و دولت رخ داده است.

صاحب‌خبر -

حسان دیاب: فاجعه لبنان در پی فساد مزمن در این کشور و دولت رخ داده استخبرگزاری میزان – طبق گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، سخنرانی حسان دیاب پیرامون تحولات اخیر کشور لبنان در شامگاه دوشنبه، آغاز شده است.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در این سخنرانی اظهار کرد: فاجعه‌ای که در لبنان رخ داده است، در پی فساد مزمن در کشور و دولت لبنان اتفاق افتاده است. فساد در همه بدنه کشور ریشه دوانیده است، اما معلوم شد که فساد از کشور هم بزرگتر است و رهایی از آن امکان پذیر نیست و یکی از نمونه‌های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت آشکار شد و مشخص شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.

وی ادامه داد: ما در مقابل یک فاجعه بزرگ قرار داریم و انتظار می‌رفت که افرادی که از کشور حمایت می‌کنند به احترام اندوه مردم به همکاری بپردازند. برخی جز به پیروزی‌های سیاسی فکر نمی‌کنند. آنها بایستی از خودشان خجالت می‌کشیدند زیرا فسادشان این فاجعه را به وجود آورد. در واقع مشکل اصلی ملت لبنان، آنها هستند.

دیاب گفت: آنان تمام تلاش خود را کردند که دولت را مسئول فروپاشی و بدهی‌ها قلمداد کنند. تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آن‌ها بسیار تحمل کردیم، اما صدا‌های ناهنجار قطع نشد. میان ما و تغییر دیوار بسیار بزرگی قرار دارد که طبقه‌ای که بر کشور حاکم است آنرا حمایت می‌کنند.

نخست وزیر لبنان همچنین بیان کرد: وقایع را مورد تحریف قرار دادند و حقایق را نادیده گرفتند، چون آن‌ها می‌دانند کهتغییر این طبقه به معنای موفقیت دولت است. طبقه سیاسی سپرده‌های مردم را بر باد داد و کشور را زیر بار بدهی برد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز استعفای کابینه را اعلام می‌کنم و خداوند لبنان را حفظ کند.

گفتنی است؛ نخست‌وزیر لبنان ساعاتی پیش از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما