شناسهٔ خبر: 41897725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح "مقابله با ترال" در خلیج فارس با مشارکت سپاه، دریابانی و شیلات استان بوشهر اجرا می‌شود

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از اجرای طرح مقابله با صیدغیرقانونی ترال با مشارکت نیروی دریایی سپاه، دریابانی و شیلات استان بوشهر در خلیج فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ولی الله رضایی‌نژاد فرمانده مرزبانی استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه وظیفه خبرنگاران همانند رسالت پیامبران الهی، ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان ادیان الهی است اظهار داشت: پیام‌رسانی یکی از رسالت مهم پیامبران الهی، ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان ادیان الهی است که اصحاب رسانه در این عرصه نقش آفرینی می‌کنند.

او صداقت در اطلاع رسانی، بردباری و از خودگذشتگی از ویژگی‌های برجسته خبرنگاران دانست و بیان کرد: خبرنگاران در صف اول همه مباحث، موضوع‌ها و جریان‌ها قرار دارند که در مراحل مختلف انقلاب، جنگ تحمیلی، توسعه، پیشرفت و دیگر عرصه‌ها خبرنگاران نقش مهمی داشته‌اند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر نقش مهم خبرنگاران در پیگیری مشکلات مردم را مهم دانست و افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف که برابر نظام اسلامی ایران صف‌آرایی کرده‌اند خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش بسیار تاثیرگذاری در مقابله با ترفند‌های دشمنان دارند.

سردار رضایی‌نژاد، آسایش، آرامش و امنیت جامعه را از دیگر اهداف خبرنگاران دانست و خاطر نشان کرد: ماموریت مرزبانی همانند خبرنگاران در عرصه آرامش، آسایش و امنیت حائز اهمیت است.

او با تاکید بر مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر افزود: مرزبانی استان بوشهر با استقرار پایگاه‌های دریابانی در نقاط مختلف ساحلی و آب‌های خلیج فارس از هرگونه تخلف جلوگیری می‌کند که در این راستا به موفقیت‌هایی مهمی دست یافته است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه "سواحل و خلیج فارس به سبب حضور دائم نیرو‌های دریابانی برای قاچاقچیان ناامن شده است" تصریح کرد: در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر تلاش شبانه‌روزی می‌شود به‌گونه‌ایی که سال گذشته از ۱۸ مرحله مقابله با سوداگران مرگ در سواحل خلیج فارس ۱۴ مرحله آن مسلحانه بود.

سردار رضایی‌نژاد از کاهش قاچاق مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی، تمام سواحل و محور‌های استان بوشهر برای قاچاقچیان ناامن شده که در این راستا فعالیت سوداگران مرگ کاهش یافته است.

او کاهش قاچاق کالا در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همراهی مرزنشینان و ساحل‌نشینان در ماموریت‌های مرزبانی ستودنی است و موفقیت این نیرو در قاچاق کالا و مواد مخدر با مشارکت و تعامل ساحل نشینان بوده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر، صید ترال را یکی از روش‌های صید آبزیان در خلیج فارس دانست و افزود: این روش که خسارت جبران ناپذیری به ذخائر آبزیان خلیج فارس وارد می‌کند به استثنای ایامی که برای صید میگو آزاد اعلام می‌شود در مابقی فصول سال ممنوع است.

سردار رضایی‌نژاد صید ترال به صورت غیرقانونی را جرم دانست و تاکید کرد: در این راستا یکی از ماموریت‌های دریابانی استان بوشهر برخورد با صید غیرقانونی ترال است.

او با بیان اینکه "نیروی دریایی سپاه، یگان حفاظت شیلات و دریابانی طرح مشترک مقابله با ترال در دستور کار قرار دارند" خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت نیروی دریایی سپاه، دریابانی و یگان حفاظت شیلات استان بوشهر در تمام فصول سال برای حفظ ذخائر آبزیان اجراء و با متخلفان برخورد می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر، برخورد با متخلفان صید ترال در خلیج فارس را یکی از درخواست‌های صیادان استان دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف مرزبانی استان بوشهر استیفای حقوق ساحل‌نشینان و مرزنشینان است.

بیشتر بخوانید

 

انتهای پیام/

نظر شما