شناسهٔ خبر: 41897273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل استاندارد در خبرآنلاین:

الکل تولیدی در استان قزوین کاملا استاندارد و بهداشتی است

صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین: الکل ۹۶درصدی که در دو واحد صنعتی استان قزوین تولید می‌شود و در مواد ضدعفونی کننده به کار می رود کاملا بهداشتی و استاندارد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیروس صارمی، مدیرکل استاندارد استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار از دفتر سرپرستی خبرگزاری خبرآنلاین در استان قزوین و هفته نامه "فروردین امروز" دیدار کرد.
صارمی در این دیدار صمیمانه به تلاش اداره استاندارد قزوین برای حفظ سلامت جامعه با نظارت بر تولید محصولات استاندارد در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: استاندارد خاصی در زمینه تولید محصولات ضد عفونی کننده و ماسک وجود ندارد و دستگاه ناظر هم در این زمینه معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت است ولی الکل ۹۶درصدی که پایه اصلی همه مواد ضدعفونی کننده است شامل استاندارد اجباری است و در همین زمینه الکل تولیدی در استان قزوین که در دو واحد صنعتی "بیدستان" و "سیمین تاک" تولید می شود کاملا بهداشتی و استاندارد است.
صدور پروانه استاندارد تله سی‌یژ
صارمی در ادامه از رفع مشکلات و ایرادات گرفته شده توسط اداره کل استاندارد استان قزوین بر پروژه "تله سی‌یژ" قزوین خبرداد و گفت: پروژه تله سی‌یژ قزوین از سال۹۲ راه اندازی شد که به دلیل عدم داشتن شرایط استاندارد و حوادث سال۹۵ تعطیل شد. از آن زمان با پیگیری اداره استاندارد و تلاش مجموعه سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین؛ حدود ۴۲ ایراد رفع شده است و امیدوارم ظرف چند روزآینده پروانه استاندارد این مجموعه صادر شود.
مشکل استاندارد آسانسورهای قزوین
صارمی در ادامه به مشکل استاندارد آسانسورهای استان قزوین اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه وزارت کشور و اداره کل استاندارد، صدور پروانه ساختمانی ملزم به دریافت گواهینامه استاندارد آسانسور از ادارات استاندارد شده است که این اقدام بسیار مثبتی در حفظ جان مردم است. اما مشکل اصلی این است که این استانداردها یکساله است و مالکان برای تمدید استاندارد و بررسی های دوره ای آسانسورها اقدام نمی کنند. اداره استاندارد در ساختمان‌های عمومی و دولتی ورود کرده و آسانسورهایی که استاندارد نداشته باشند توقیف می‌شوند که امیدوارم مالکان ساختمان با اطلاع رسانی به موقع حتما نسبت به دریافت تمدید گواهینامه استاندارد خود توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات اقدام کنند.

48

برچسب‌ها:

نظر شما