شناسهٔ خبر: 41896834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارتش افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی تغییری در جنگ ایجاد نمی‌کند

رئیس ستاد ارتش افغانستان در واکنش به اظهارات پنتاگون برای کاهش نیروهای آمریکایی به کمتر از ۵ هزار نفر گفت که این اقدام تغییری در روند جنگ ایجاد نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «یاسین ضیا» رئیس ستاد ارتش افغانستان در واکنش به اظهارات «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مبنی بر کاهش نظامیان این کشور در افغانستان گفت که این موضوع تاثیری بر روند جنگ نخواهد داشت.

ضیا گفت: ما امروز با پای خود ایستاده‌ایم و از این سرزمین دفاع می‌کنیم و به هر میزان سطح نیروهای بین‌المللی کاهش یابد باعث نگرانی نیست و تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند.

اسپر به «فاکس نیوز» گفته بود که تا پایان ماه نوامبر شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به کمتر از 5 هزار نظامی کاهش می‌یابد.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز در روز نخست لویه‌جرگه مشورتی صلح گفته بود که با هر نوع تصمیم آمریکا درباره خروج احتمالی نظامیان این کشور از افغانستان موافق است.

براساس توافقنامه قطر، آمریکا موظف است که طی 14 ماه پس از این توافق یعنی ماه می سال 2021 تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

پیش از این نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود: در بازه زمان بسیار کوتاهی نیروها را به 8 هزار نفر کاهش می‌دهیم و پس از آن نیز نیروها به 4 هزار نفر کاهش می‌یابند، فعلاً در حال مذاکره هستیم.

رئیس جمهور آمریکا بدون تعیین زمان دقیقی تاکید کرده بود که این کاهش سطح نیروها «بسیار زود» اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/.

نظر شما