شناسهٔ خبر: 41896249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ادامه تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه غزه

بنی گانتز وزیر جنگ و آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر نوار غزه را تهدید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، گانتز و کوخاوی امروز یکشنبه در جلسه‌ای برای بررسی آخرین تحولات غزه تاکید کردند که در صورت ادامه ارسال بالون‌های آتش‌زا از سمت غزه، ارتش رژیم صهیونیستی پاسخ سختی خواهد داد، حتی اگر این پاسخ به جنگ و درگیری منجر شود.
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که این رژیم پیامی از طریق طرف‌های واسطه برای حماس ارسال و تهدید کرده که اگر ارسال بالون‌های آتش‌زا متوقف نشود، "اسرائیل" حملات خود علیه این باریکه را شدت خواهد بخشید.
جوانان فلسطینی اخیرا در واکنش به عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات آرام‌سازی اوضاع و سوء استفاده از وضعیت موجود برای ادامه تجاوزات علیه مردم این باریکه، راه‌اندازی بالون‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی را ازسرگرفته‌اند.
جوانان فلسطینی بعد از مدت ها راه اندازی بالون های آتش زا به سمت اراضی اشغالی را ازسرگرفتند و در همین راستا صدها بالون به سمت شهرک های صهیونیستی ارسال کردند که به گفته منابع عبری زبان موجب وارد آمدن خسارت های سنگین به اراضی کشاورزی اشغالگران شده است.
فلسطینیان بارها تهدید کرده اند که در صورت عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به مفاد تفاهمات حاصل شده برای آرام سازی اوضاع در غزه از جمله بازگشایی گذرگاه ها و کاهش محاصره و ورود کالاها و کمک های بشردوستانه برای مردم غزه فعالیت های مقاومتی خود از جمله ارسال بالون های آتش زا به سمت اراضی اشغالی و تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه را ازسرخواهند گرفت.
گروه‌های مقاومت فلسطین اخیرا به مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس در غزه ابلاغ کرده‌اند که پایان مدت زمان تعیین شده برای آرام‌سازی اوضاع در نوار مرزی باریکه غزه نزدیک است.
روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع فلسطینی آورده است که گروه‌های مقاومت تاکید کرده‌اند که زمان مشخص شده برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه رو به پایان است و با این حال این رژیم همچنان به تجاوزات خود و فشارهای اقتصادی بر مردم این باریکه ادامه می‌دهد و بر سر راه پروژه‌های عمرانی که می‌تواند تحولی در زندگی و معیشت مردم این منطقه ایجاد کند، مانع تراشی می‌کند.
روزنامه مذکور به نقل از این منابع پیش‌بینی کرده که اوضاع مرزهای غزه طی روزهای آتی پرتنش و متشنج شود، زیرا این احتمال وجود دارد که مقاومت هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی علیه غزه را از جمله با حمله موشکی به اراضی اشغالی پاسخ دهد.

 منبع مرکز اطلاع رسانی فلسطین 

برچسب‌ها:

نظر شما