شناسهٔ خبر: 41896202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حجت الاسلام محمدحسنی:

رسالت ما در برابر زیاده خواهی دشمن، مقاومت فعال است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: سیاست دشمن، فشار حداکثری است و راهبرد ما هم باید مقاومت حداکثری و فعال باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دیدار با سربازان نخبه مرکز آموزش شهدای ۰۱ شهدای وظیفه با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیرخم اظهار کرد: ضمن ابراز همدردی با ملت شریف لبنان بابت فاجعه اخیر، امیدواریم حقایق ماجرا روشن شود، تا دوست و دشمن حقیقی این کشور مشخص شود.

وی با طرح این سوال که چرا جمهوری اسلامی ایران همواره مورد طمع و تهدید اجانب قرار داشته است، گفت: دلیل اول تهدید‌ها که قبل از انقلاب هم وجود داشت، موقعیت ژئوپلتیکی منحصربه‌فرد ایران اسلامی است. کارشناسان می‌گویند منطقه غرب آسیا قلب جهان و مرکز قلب جهان، ایران است؛ بنابراین هرکس مرکز قلب جهان را در اختیار داشته باشد، می‌تواند ابتکار عمل در مدیریت جهان را را در دست داشته باشد. پس اگر ما شیعه و مسلمان هم نبودیم، این تهدید متوجه کشورمان بود و اینک که هم ایرانی و هم مسلمان و شیعه‌ای هستیم که زیر بار زور نمی‌رویم، بیشتر مورد تهدید قرار می‌گیریم؛ زیرا جلوی سیاست‌های استعماری دشمن ایستاده و معادلات آن‌ها را به هم ریخته‌ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به دومین دلیل تهدید دشمن علیه ایران اشاره و بیان کرد: ایران درصد قابل توجهی از نفت و گاز جهان را در خود دارد و این یکی از مهم‌ترین دلایل تهدید دشمنان علیه ماست؛ چراکه دشمن قرن‌هاست به دنبال به دست آوردن این موقعیت راهبردی و استراتژیک است.

حجت الاسلام محمدحسنی دلیل سوم تهدید‌ها را که بعد از پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی به وجود آمده است، پیدایش انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام معادلات دشمنان را در منطقه برهم زد و توانست به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران سیاسی در منطقه و فرامنطقه، خود را به استعمارگران ثابت کند.

وی با اشاره به راهبرد‌های دشمن در سطله بر کشور افزود: دشمن برای به سلطه درآوردن کشور راهبرد‌هایی دارد که راهبرد نخست آن تصرف کشور است و چون به‌طور قطع می‌داند که این کار امکان‌پذیر نیست، راهبرد تجزیه کشور را جایگزین راهبرد تصرف برگزیده است که در این راهبرد هم به دلیل وجود ملتی آگاه و انقلابی و جوانان باغیرت با شکست روبه‌رو شده و قطعاً در آینده هم با شکست روبه‌رو خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: راهبرد تجزیه از دیرباز بوده و قبل از انقلاب هم هر زمان خواسته‌اند موفق به تجزیه شده‌اند، اما به لطف خدا بعد از انقلاب به برکت برخورداری از جوانان غیرتمند و شهیدان عزیزمان مانع این نقشه شوم شده‌ایم.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه تصریح کرد: با استقرار نظام اسلامی مقتدر و مستقل به جای نظام فاسد و وابسته طاغوتی شرایط متفاوت شده و ایران صاحب دارد و با وجود جوان‌های باغیرتی مثل شما اگر کسی بخواهد چپ به ایران نگاه کند، و یا دست به ایران دراز کند، قطعاً چشمش کور و دستش قطع خواهد شد؛ دشمن باید بداند که از برکت خون پاک شهیدان علی‌رغم همه توطئه‌ها ایران یکپارچه مانده و تا آخر هم یکپارچه خواهند ماند و آمریکا و نوکرانش آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهند برد. اگر خدای ناخواسته در دولتی هم افراد سست عنصری پیدا شوند و بخواهند در برابر توطئه‌های دشمن وادادگی از خود نشان دهند، مردم آن‌ها را ادب خواهند کرد؛ چرا که بعد از انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و مردم برای کسب این اقتدار و عزت ملی، بهای زیادی پرداخته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت تاریخی امروز ملت افزود: وقتی ما از زمان پهلوی صحبت می‌کنیم، افتخارآمیز نیست، از زمان صفویه و قاجاریه صحبت می‌کنیم، ننگ‌آفرین است، اما وقتی نام شهیدان دفاع مقدس بر زبان جاری می‌شود که از زندگی و جوانی خود گذشته و برای دفاع از استقلال، شرف ملی و یکپارچگی این کشور جانشان را فدا کردند، افتخار می‌کنیم که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که چنین انسان‌های با اراده‌ای در آن بوده‌اند، هستند و خواهند بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: نسل نخستین انقلاب جلو زیاده‌خواهی دشمنان را گرفتند و الان نوبت شما آینده‌سازان کشور است که این کشور را در مقابل دشمنان حفظ کنید.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: هرچند ممکن است برخی از نخبگان ما به دلیل اقتضائات علمی به خارج از کشور هم بروند، ولی مهم این است که هرکس در هر کجای این جهان است، ایرانی زندگی کند و قلبش برای ایران بتپد، به ایران بیاندیشد، ایرانی فکر کند و به ایران عشق بورزد.

وی تأکید کرد: برادران عزیز از این پس این امانت شهیدان را شما باید نگه بدارید تا دیگر قصه پر غصه تجزیه ایران قبل از انقلاب پیش نیاید و همچنان شاهد ایران یکپاچه و سرف راز باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که خودمان را قوی کنیم، همان‌طور که حضرت آقا فرمودند که دشمن ما حرمت دیپلمات نمی‌شناسد، حرمت میهمان نمی‌شناسد، حرمت مقابله‌کننده با ترویست‌ها را نمی‌شناسد که اگر می‌شناخت سردار سلیمانی را که با دعوت رسمی به کشور عراق رفته بود ترور نمی‌کرد، پس ما باید در برابر این دشمن نانجیب در حوزه‌های نظامی، اقتصادی، علمی و انرژی هسته‌ای قوی باشیم تا بتوانیم از شرفمان دفاع کنیم و این امر با به‌کارگیری عملی دانشی است که در سینه شما جوانان نخبه، میسر می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه بیان کرد: دوره آموزش سربازی از بالاترین عبادت‌هاست؛ زیرا قدرت دفاعی را بالا می‌برد که یکی از مؤلفه‌های قوی شدن همین یادگیری مهارت‌های دفاعی و کار با اسلحه است که جز در سایه این آموزش‌ها به دست نمی‌آید.

وی اظهار کرد: دومین رسالت ما در برابر زیاده‌خواهی دشمن، مقاومت فعال است. آمریکا در مملکت ما هیچ‌کاره است. ما به برکت وجود جوانان غیرتمند ایرانی، آمریکا را از منطقه بیرون خواهیم کرد. سیاست دشمن، فشار حداکثری است و راهبرد ما هم باید مقاومت حداکثری و فعال باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آخر با اشاره به این نکته که باید به وعده خدا اعتماد کامل داشته باشیم، گفت: جبهه حق، همیشه پیروز است. ما همیشه پیروز بوده‌ایم؛ زیرا همیشه بر حق بوده‌ایم و در آینده هم پیروز خواهیم بود؛ زیرا این منطقه متعلق به کشور‌های همین منطقه است و ما از حقمان دفاع می‌کنیم و، چون از حقمان دفاع می‌کنیم، قطعاً پیروز نهایی، ما هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما