شناسهٔ خبر: 41896153 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فراخوان هفتمین کنگرۀ بین‌المللی "لقاءالحسین(ع)" منتشر شد

فراخوان هفتمین کنگره علمی معرفتی لقاءالحسین(ع) و هفتمین کنگره عهد مع الحسین(ع) اعلام شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان دبیر کنگره "عهد مع الحسین(ع)" و "لقاءالحسین(ع)" در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از انتشار فراخوان هفتمین کنگره بین‌المللی لقاءالحسین و هفتمین کنگره عهد مع الحسین(ع) توسط ستاد مطالعات معرفتی و علمی اربعینی، مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین علیه‌السلام خبر داد.

وی افزود: هفتمین کنگره بین‌المللی عهد مع الحسین و لقاءالحسین با موضوعات قرآنی "اربعین و امت‌سازی از خودسازی تا تمدن‌سازی 2" برگزار می‌شود. «خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» نخ تسبیح بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی بوده و ضروری است تا ظرفیت‌های آن در پیوند با جریان عظیم اربعین مورد بررسی و مداقّه قرار گیرد.

دبیر هفتمین کنگره‌های بین‌المللی اربعین، محور اصلی کنگره هفتم عهد مع الحسین را «امامِ امی و امت جهانی از اربعین تا ظهور» و کنگره هفتم لقاء الحسین را «امت اسلامی و تکالیف ما» دانست و خاطرنشان کرد: محورهای «اربعین، گام دوم، تمدن» مؤیدی بر این معناست که می‌توان این مهم را در مؤلفه‌هایی نظیر امید و آینده، امت‌سازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی و … مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام اصفهانیان محورهای فراخوان کنگره نجف را «چیستی زندگانی قرآنی و تمدنی در عصر حاضر، امت قرآنی و شاخص‌های تمدن آن، نسبت جوامع بشری با امت جهانی در نگاه وحی و کلام معصومین، پدیده جهانی‌شدن در عصر حاضر و امت جهانی از منظر ادیان الهی، امام امیّ از منظر قرآن کریم و نقش وی در شکل‌گیری امت آخرالزمان» عنوان کرد.

وی به محورهای فراخوان کنگره کربلا اشاره کرد و گفت: محورهای اصلی این کنگره نیز شامل «رفتارهای افراط‌گرایانه و تفرقه آفرین در فرق مختلف اسلامی (اعم از شیعه و سنی) در زمان حاضر، کشورهای محور مقاومت و امت؛ از شکل‌گیری تا نحوه مقابله با استکبار جهانی، مسائل امت اسلامی در عصر حاضر با نگرش تقویت امت آخرالزمان» است.

دبیر هفتمین کنگره‌های بین‌المللی اربعین از برگزاری همایش در تاریخ 11 تا 17 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه مقاله یا سخنرانی خود را تا 31 مردادماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند. نتایج داوری آن 11 شهریورماه مشخص خواهد شد و پذیرفته‌شدگان در این مرحله می‌توانند متن کامل آثار خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه به دبیرخانه کنگره و همچنین به نشانی www.arbaeein.ashabolhussain.ir ارسال کنند.

امام حسین (ع) , ماه محرم , اربعین , امام حسین (ع) , ماه محرم , اربعین ,

انتهای پیام/

نظر شما