شناسهٔ خبر: 41895661 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

با راه اندازی هاب های جدید پستی مرسولات از مسیری کوتاه‌تر و زمانی کمتر به مقصد می رسند

به تازگی چهار هاب به هاب پستی کشور افزوده شده است تا با توجه به افزایش شمار بسته‌ها و امانات و تداوم روند این افزایش، شاهد کاهش زمان ارسال بسته‌ها و تامین رضایت بیشتر شهروندان باشیم. اما هاب پستی چیست و چگونه می‌تواند این اهداف را محقق سازد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پست، محسن وطن پرست مدیرکل مهندسی عملیات پستی و راهبری سرویس شرکت ملی پست در تشریح هاب پستی با اشاره به اینکه هاب همان مرکز تجریه و مبادلات منطقه ای است، گفت: تا پیش از تجهیز و توسعه چهار هاب پستی جدید در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و همدان، تنها مرکز تجزیه مبادلات کشور در تهران مستقر بود، به همین علت بخش عمده مرسولات کشور باید ابتدا وارد این مرکز شده و از اینجا به استان مقصد می‌رسید.

وی افزود: به عنوان مثال، مرسوله‌‌ای که از مشهد به مقصد اهواز ارسال می‌شد، ابتدا وارد تجزیه و مبادلات تهران شده و از اینجا راهی اهواز می‌شد.

محسن وطن پرست افزود: راه اندازی هاب‌های جدید و رساندن مراکز تجزیه و مبادلات به پنج منطقه موجب می‌شود بعد از این مرسولات بدون اینکه وارد تهران شوند با طی مسیری کوتاه‌تر و زمانی کمتر به مقصد برسند.

او به افزایش شمار مرسولات و تمایل بیشتر مردم به خرید‌های اینترنتی از طریق فروشگاه‌های مجازی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و ضرورت توجه به حفظ سلامت اشاره کرد و گفت: افزایش ۸۵ درصدی بسته‌ها و امانات در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، بروز مشکلات در قبول، آماده سازی و رهسپاری مرسولات و تحمیل فشار کار زیاد بر کارکنان تجزیه مبادلات تهران، موجب شد چاره کار را در افزایش مراکز تجزیه و مبادلات در کشور و منطقه‌‌ای شدن مبادله مرسولات ببینیم.

وطن پرست با تاکید بر اینکه هر هاب پستی، تعدادی از استان‌های همجوار را در بر می‌گیرد و مرسولات آنها را مبادله می‌کند، افزود: استان اصفهان مرسولات استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، فارس، خوزستان، مرکزی و لرستان را مبادله می‌کند.

مدیرکل مهندسی عملیات پستی و راهبری گفت: هاب استان خراسان رضوی مرسولات استان‌های خراسان شمالی و جنوبی، هاب استان همدان مرسولات استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و بخشی از لرستان و مرکزی و هاب آذربایجان شرقی مرسولات استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل را مبادله می‌کنند.

به گفته وی، با تجهیز و توسعه این چهار هاب جدید، پنج خط اصلی مبادله بین استانی با پوشش کشوری شامل، خط اصفهان – مشهد، اصفهان – تبریز، مشهد –تبریز، اهواز – اصفهان و شیراز – اصفهان و برعکس با همکاری بخش خصوصی نیز راه اندازی شده است.

او افزایش ضریب ایمنی مرسولات و کمک به پدافند غیرعامل شرکت ملی پست، ظرفیت سازی خطوط و افزایش ترافیک مرسولات، استفاده بهینه امکانات شبکه و اشتغالزایی برای ۵۰ نفر را از دیگر مزایای افزایش هاب‌های پستی در کشور، علاوه بر افزایش سرعت، بهبود کیفیت و تامین رضایت مشتریان عنوان کرد.

وطن پرست در پایان از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان استان‌ها به دلیل همکاری و مشارکت فعالانه در راه اندازی هاب‌ها و خطوط جدید پستی، قدردانی کرد.

نظر شما