شناسهٔ خبر: 41894881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام ایمیدرو؛

وضعیت سنگ‌های قیمتی ۱۰ استان امسال مشخص می‌شود

تهران- ایرنا- قائم مقام سازمان ایمیدرو گفت: وضعیت ۱۰ استان از نظر معدنی و اکتشاف سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی امسال مشخص می‌شود و تا پایان شهریور، معادن پنج استان و تا پایان سال، کل معادن ۱۰ استان غربالگری خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)، عباس نعیمی در نشست کارگروه بهینه‌سازی صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی اعلام کرد: بازارچه گوهر سنگ‌ها در استان خراسان رضوی، بزودی راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا هفته آینده یک مکان از چهار مکان مطرح شده برای ایجاد بازارچه گوهرسنگ‌ها در استان خراسان رضوی تعیین شود.

نعیمی افزود: مرز دوغارون نیز توسط اعضای این کارگروه بازدید و بررسی‌های لازم برای ایجاد بازارچه مرزی انجام خواهد شد.

قائم مقام ایمیدرو گفت: قرار است اتاق طلا در فرودگاه امام خمینی (ره) به شکل پایلوت راه‌اندازی شود و تا پایان امسال نیز، سایر گمرکات تخصصی این اتاق راه‌اندازی خواهند شد.

براساس این گزارش، محمد آقاجانلو، معاون ایمیدرو نیز در این نشست با بیان اینکه طبق اساسنامه ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه، این سازمان امکان خرید واحدهای تجاری برای تاسیس بازارچه گوهر سنگ به صورت مستقیم را ندارد، گفت: ایمیدرو می‌تواند اقداماتی از جمله آموزش، پژوهش، اکتشاف و نیز ایجاد اتاق طلا و سنگ های قیمتی در گمرکات تخصصی انجام دهد.

وی اضافه کرد: حمایت‌های ویژه برای دریافت پروانه معادن و نیز تسهیل بازارچه‌ها، از جمله امکانات دیگری است که ایمیدرو می‌تواند برای کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ارایه دهد.

به گزارش ایرنا نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خرداد ماه امسال با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سرای گوهر و ارگ جهان نما اصفهان افتتاح شد.

وی در آیین آغاز بکار این بازارچه افزود: ایمیدرو وظیفه دارد کار اکتشافی را در کشور انجام داده و ظرفیت معدنی را در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به مردم معرفی کند.

به گفته  غریب پور، ایمیدرو  ظرفیت‌ها را شناسایی و جمع آوری و به فعالان بخش عرضه می‌دارد  و ضمن ارائه آموزش، قوانین وارداتی و صادراتی تعرفه‌ها را هم اصلاح می‌کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: بعد از افتتاح بازار چه سنگ‌های قیمتی اصفهان بازار تخصصی مشهد، بازارچه مرزی تایباد را هم افتتاح خواهیم کرد.

وی گفت: ضمن شناسایی ظرفیت‌های معدنی که محصول کار اکتشافی است، اشتغال کشور را در این بخش تا سال ۱۴۰۵ به حدود ۵۵۰ هزار نفر به شکل مستقیم خواهیم رساند.

نظر شما