شناسهٔ خبر: 41894698 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بسیج دانشجویی؛

آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد و در این مراسم «رضا چروی» به‌عنوان سرپرست جديد بسيج دانشجويي این دانشگاه منصوب و از زحمات «علی حبیبی» مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در مدت‌زمان تصدي اين پست تقدير و تشکر به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدامین بخشیان مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان با ابراز رضایت از عملکرد فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار داشت: فعالیت‌های بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی در انجام امورات محوله بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و امید است در برنامه‌های مختلف با تلاش و کوشش بسیار توانمند و سربلند بیرون بیایند.

وی بابیان اینکه عملکرد پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در اجرای طرح جهادی هادیان مهر و برگزاری اردوهای جهادی ستودنی است، افزود: دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در قالب گروه جهادی شهید چمران در محله‌های اسلامی سرداران شهید شهرستان سمنان بانام طرح جهادی هادیان مهر و به‌صورت پروژه‌های شهید عباس آبیاری و شهید بهنام محمودی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و رفاهی خدمت‌رسانی نمودند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان با اشاره به شرایط این روزهای کشور و شیوع ویروس کرونا و به‌تبع آن حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: فضای فرهنگی تعطیل‌پذیر نیست و باید با به کار گرفتن روش‌های جدید تعامل با دانشجویان و تشکل‌ها بیش‌ازپیش تقویت شود تا فضای پر جنب‌وجوش دانشجویی خاموش نگردد.

وی گفت: مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با رمز لبیک یا مولا علی ابن ابیطالب (ع) انتخاب‌شده است و این رزمایش در سه بازه زمانی دهه ولایت و امامت، دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر اجرا می‌شود و علاوه بر بسته‌های معیشتی، حمایت‌های مالی و قرض‌الحسنه، بسته‌های لوازم‌التحریر، کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه، اعطای تسهیلات اشتغال، تهیه البسه، طرح اطعام علوی، توزیع گوشت قربانی و پرداخت اجاره بهاء مستأجران آسیب‌دیده و محروم در فهرست جذب و ارائه کمک‌ها قرارگرفته است.

بیش از 70 درصد دروس دانشجویان این مجموعه در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: نقش بسيج دانشجويي براي تحقق يک سند راهبردي مانند بيانيه گام دوم نقشي اثرگذاراست.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه روحیه جهادی در بین اساتید، همکاران و دانشجویان موج می‌زند خاطرنشان کرد: شکل‌گیری اردوهای جهادی مهارتی امری ضروری است.

ایشان اقتصادی‌ترین نوع آموزش را آموزش مهارتی دانست و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را تنها دانشگاه دولتی مهارتی در سطح استان دانست که بیش از 70 درصد دروس دانشجویان این مجموعه در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام می‌گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به آمار اشتغال بیش از 63 درصدی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گفت: خروجی اشتغال منتج به جهش تولید خواهد شد.

نقدی بر لزوم جذب حداکثری در بسیج تأکید کرد و خواستار همگرایی و هم‌افزایی بسیج دانشجویی با سایر تشکل مای دانشجویی دانشگاه شد.

وی در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: باید نقش بسیج دانشجویی در مباحث علمی و پژوهشی تقویت گردد و جایگاه جوان مو من انقلابی در حوزه مهارتی در بیانیه گام دوم هر چه بیشتر تبیین گردد.

شایان‌ذکر است در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، بر اساس حکم ابلاغي رضا چروی به‌عنوان سرپرست جديد بسيج دانشجويي این دانشگاه منصوب و از زحمات علی حبیبی مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در مدت‌زمان تصدي اين پست تقدير و تشکر به عمل آمد.

نظر شما