شناسهٔ خبر: 41894064 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شرط اجاره پیاده راه در تهران اعلام شد

فارس

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجاره پیاده‌راه توسط شهرداری به برخی از کسبه با شرایط خاصی آغاز شده است، گفت: میزان اجاره‌بهای پیاده راه توسط شهرداری‌های مناطق تعیین می‌شود.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران، درباره سرانجام موضوع پیاده‌راه فروشی در پایتخت، اظهار داشت:‌مسأله فروش پیاده‌راه نیست بلکه موضوع اجاره پیاده‌راه به مغازه‌دارانی است که جلوی در مغازه آن‌ها فضای خالی وجود دارد.

وی افزود: شرط استفاده از پیاده‌راه برای برخی از مغازه‌داران، ایجاد نشدن سد معبر برای عابران پیاده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مغازه‌داران و برخی از صنوف از جمله اغذیه‌فروشی‌ها می‌توانند با شهرداری منطقه خود رایزنی کرده و فضای باز جلوی در مغازه‌شان را اجاره کنند به طور مثال میز و صندلی کوچک قرار دهند و مشتریان آن‌ها از این فضا استفاده کنند.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه استفاده از بخش‌هایی از پیاده‌راه‌ها در بسیاری از کشور‌های دنیا مرسوم است، گفت: این موضوع اجرای آن نیز در تهران مشکلی نخواهد داشت و ما هم مخالف آن نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان اجاره پیاده‌راه چقدر است، گفت: شهرداری منطقه طی قرارداد با کسبه میزان اجاره را تعیین می‌کند.

وی تأکید کرد: منظور از اجاره پیاده‌راه، فضای رفت و آمد عابران پیاده نیست به طور مثال خانه‌ای جلوی در مغازه‌ای عقب‌نشینی کرده و مکانی خالی ایجاد شده است به همین منظور مغازه‌ای که به طور مثال ساندویچی فروشی است می‌تواند در محل این عقب‌نشینی میز و صندلی گذارد و برای ارائه سرویس به مشتریان خود از آن استفاده کند.

برچسب‌ها:

نظر شما