شناسهٔ خبر: 41894041 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از تولید واگن ملی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ساخت یک واگن کامل شده و تا پایان سال ۷ واگن دیگر نیز تکمیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه مراسم رویداد رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت واگن ملی که صبح امروز (دوشنبه ۲۰ مرداد ماه) در محل شرکت واگن سازی تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که با حمایت شهردار تهران، شورای شهر و ... بتوانیم یک رام قطار تولید ملی را در شهر تهران داشته باشیم و امیدواریم این اتفاق با ۸۵ درصد ساخت داخل اتفاق افتد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ساخت یک واگن کامل شده و تا پایان سال ۷ واگن دیگر نیز تکمیل می‌شوند.

او با بیان اینکه در بحث بودجه، دولت باید با شهرداری تفاهم کند، افزود: چون این‌ها ساخت داخل شده‌اند و بحث خرید از خارج مطرح نیست، در اولویت بودجه‌ای قرار می‌گیرند.

ستاری تصریح کرد: ما در معاونت علمی پیگیری می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد و مهم‌تر از همه این است که اراده‌ای در شرکت مترو به وجود آمده و این ریسک پذیری را برای داخلی سازی داشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: طراحی واگن‌ها برای خودمان است و ساخت آن نیز در داخل کشور انجام شده است.

او گفت: این موضوع اتفاق بزرگی است و هزینه‌های ساخت نیز کاهش پیدا می‌کنند و قطعا در این حوزه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما