شناسهٔ خبر: 41893710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قبیله «العکیدات» سوریه برای مقابله با آمریکا و مزدورانش تشکیل ارتش داد

قبیله «العکیدات» سوریه تأکید کرد که برای پایان دادن به حضور اشغالگرانه آمریکا و کُردهای وابسته به این کشور، ارتش تشکیل داده‌اند؛ ارتشی که در هماهنگی کامل با ارتش سوریه قرار دارد. قبیله «العکیدات» سوریه تأکید کرد که برای پایان دادن به حضور اشغالگرانه آمریکا و کُردهای وابسته به این کشور، ارتش تشکیل داده‌اند؛ ارتشی که در هماهنگی کامل با ارتش سوریه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قبیله «العکیدات» سوریه از تشکیل «ارتش العکیدات» برای مقابله با اشغالگران آمریکایی خبر داد.

شیوخ و عشایر قبیله العکیدات روز گذشته در شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه، نشستی برگزار و بر لزوم یکسان‌سازی مواضع نسبت به حضور اشغالگرانه آمریکا و کُردهای وابسته به این کشور تأکید کردند.

در این نشست تأکید شد که باید با تجاوزات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (وابسته به آمریکا) در شرق و شمال شرق سوریه مقابله شود.

قبیله العکیدات با انتشار بیانیه‌ای به بررسی شرایط و وضعیت کنونی و جنایات گروه نیروهای دموکراتیک سوریه پرداخت که «با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و تمامی خطوط قرمز را پشت سر گذاشته‌اند».

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: «این شبه‌نظامیان، برخی جنایتکاران و مزدوران را به کار گرفته‌اند و به نوامیس کشور و جامعه تعرض، منابع کشور را غارت و رؤسا و نمادهای ملی را می‌کُشند».

بر اساس این بیانیه، به خاطر همین تجاوزات، شیوخ و افراد سرشناس قبیله العکیدات گرد هم جمع شدند تا این مسائل را بررسی کنند و اقدامات لازم را برای «پاسخ دادن به اشغالگر و عناصر و گروههای تروریستی آن و آزادسازی سراسر خاک سوریه انجام دهند و بدین ترتیب سوریه، به رهبری رئیس جمهور بشار اسد رهبر جهان عرب باشد».

شیوخ العکیدات تأکید کردند: «در پاسخ به تمایل مصرّانه فرزندان العکیدات برای اتحاد و دست به کار شدن به منظور رهایی از اشغالگرایی آمریکا و عناصر آن، شیوخ و افراد سرشناس قبیله العکیدات تصمیم گرفتند شورای سیاسی قبیله را تشکیل دهند که وظیفه آن، مدیریت مسائل قبیله باشد».

این شیوخ با تأکید بر اینکه ارتش العکیدات را برای مقابله با آمریکا تشکیل خواهند داد، خاطر نشان کردند، این ارتش از تمامی عشایر این قبیله در سوریه تشکیل خواهد شد و با هماهنگی با ارتش سوریه، برای آزادسازی خاک کشور وارد عمل خواهد شد تا بتواند تروریسم را از بین ببرد.

شورای سیاسی العکیدات نیز ضمن اعلام آغاز مقاومت مردمی علیه آمریکا و مزدورانش، از تمامی کسانی که با این اشغالگر ارتباط دارند، خواست که به آغوش کشور بازگردند؛ در غیر این صورت، هدف حملات ارتش العکیدات قرار خواهند گرفت.

شیوخ و افراد سرشناس العکیدات در پایان ضمن قدردانی از جانفشانیهای ارتش سوریه و «مواضع قهرمانانه همپیمانان و دوستان سوریه»، بر تمامیت ارضی و اتحاد ملی سوریه تأکید کردند.

این در حالی است که آمریکا و مزدورانش شهرکهای محل تمرکز قبیله العکیدات در شهر الشحیل، «ذیبان»، «الحوایج» و «الطیانه» را از پنج روز پیش محاصره کرده‌اند. این محاصره در واکنش به اعتراضات مردمی این منطقه بود.

انتهای پیام/م

 

برچسب‌ها:

نظر شما