شناسهٔ خبر: 41889472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شیوع کرونا در استان کرمان روند ثابتی پیدا کرد؛ استان همچنان قرمز است

گروه استان‌ها- سخنگوی علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در استان روند ثابتی پیدا کرده گفت: با این وجود هنوز هم استان کرمان در وضعیت قرمز است.

صاحب‌خبر -

مهدی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه استان کرمان طی یک ماه اخیر درگیر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا بود و تمام کشور به نوعی درگیر این مسئله بودند اظهار داشت: خوشبختانه با توصیه‌هایی که انجام شد و توجهی که مردم در هفته‌های اخیر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و مراقبت‌هایی که انجام شد شیوع بیماری در استان روند ثابتی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته استفاده از ماسک و رعایت توصیه‌های بهداشتی در کم کردن تجمعات و رعایت فاصله گذاری فیزیکی افزایش داشته است گفت: با این وجود هنوز هم استان کرمان در وضعیت قرمز است و اکثر شهرهای ما در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اگر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در تمام استان مورد توجه جدی قرار گرفته به بیش از 85 درصد افزایش داده شود اپیدمی کرونا در استان کرمان به سمت کنترل شدن پیش می‌رود افزود: امیدواریم که تا پایان مردادماه و شهریور ماه شاهد فروکش کردن اپیدمی کرونا در استان باشیم.

وی با عنوان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای بزرگ بین 65 تا 75 درصد است و این میزان در شهرهای کوچک و روستاها  کمتر است ادامه داد: این مسئله سبب کند شدن قطع زنجیره انتقال کرونا شده و کنترل و قطع همه‌گیری دیرتر شود.

شفیعی با بیان اینکه دهه اول محرم را در پیش داریم ادامه داد: توصیه‌هایی انجام شده که مراسم به چه صورت برگزار شود و پروتکل در سطح ملی نوشته شده است.

وی با توصیه به عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) برای مراقب در این ایام گفت: پس از دهه اول ماه محرم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در پیش داریم و اگر این دو برنامه به خوبی مدیریت نشود با موج بعدی شیوع ویروس کرونا در مهرماه مواجه هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه پس از این نیز آغاز فصل سرما است ادامه داد: امسال آنفلوانزا نیز به طور جدی مطرح است و کنترل همه این مسائل هوشیاری، مشارکت و همکاری مردم را نیاز دارد تا در کنار هم از این وضعیت بحرانی عبور کنیم.

انتهای پیام/511/ش

نظر شما