شناسهٔ خبر: 41888901 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند خبر داد؛

تحویل یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی در پرند تا چند روز آینده

وطن خواهی گفت: ظرف چند روز آینده یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی در پرند با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن وطن خواهی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن ظرف چند روز آینده با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد، گفت: آورده اولیه متقاضیان برای این واحد‌ها ۴۰ میلیون تومان است و با ۱۵ درصد قیمت زمین حدود ۴۷ میلیون تومان باید پرداخت کنند.

او ادامه داد: در حال مذاکره با پیمانکاران هستیم که بتوانیم این واحد‌ها را با قیمت متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان بسازیم چرا که قیمت ملک در شهر پرند حدودا متری ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید

وطن خواهی تصریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تاکنون آورده خود را تکمیل نکرده اند که بعد از ارائه اظهارنامه تنها ۲۵ روز مهلت دارند که آورده خود را برای واحد‌های مسکن مهر تکمیل کنند.

مدیر عامل شرکت عمران پرند با اشاره به اینکه طبق دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر در پرند از منابع مالی خود شرکت عمران در جهت تکمیل واحد‌ها استفاده شود افزود: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی خود شرکت عمران برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر پرداخت می شود و در هنگام تحویل واحد‌ها این مبلغ از متقاضیان دریافت می‌شود.

وطن خواهی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران مسکن تکمیل واحد‌های مسکن مهر و همچنین ساخت و تحویل واحد‌های طرح اقدام ملی را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های خود قرار داده اند، گفت: ۹۵ هزار و ۷۰۰ واحد آمار کلی واحد‌های مسکونی در پرند است که از این واحد‌ها ۵ هزار واحد با توجه به پیشرفت فیزیکی نامناسب بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن عرضه شدند.

او ادامه داد: ساخت یک هزار و ۳۰۰ واحد هم اکنون به اتمام رسیده و در روز‌های آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وطن خواهی تصریح کرد: یک هزار و ۳۰۰ واحد از این ۵ هزار واحد که استاندارد‌هایشان از مسکن مهر بالاتر است با تزریق منابع مالی ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت عمران پرند تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از این واحد‌ها مشکلات حقوقی دارند که به دلیل آنکه توسط تعاونی‌ها و به صورت دوجانبه ساخته شده است، ساخت و تحویل آن‌ها توسط مقامات قضایی در حال پیگیری است.

وطن خواهی توضیح داد: ۸۷ هزار مسکن مهر باقیمانده که ۷۷ هزار واحد از آن‌ها افتتاح شده و ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد باقیمانده هم بر اساس پیگیری و دستور وزیر راه و شهرسازی تا پایان آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

او توضیح داد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند ب این امکان وجود دارد که از منابع داخلی خود سازمان در جهت ساخت و تکمیل این واحد ها استفاده شود.

این مقام مسئول گفت: تزریق این منابع باعث می‌شود که آورده متقاضیان و کمک‌های دولت در جهت آماده‌سازی و محوطه‌سازی هزینه شود و از سوی دیگر بخشی از این منابع هم در قالب تهاتر پرداخت می‌شود.

مدیر عامل پرند گفت: متاسفانه آورده متقاضیان به موقع نمی‌رسد و همین موضوع باعث شده بود که تکمیل واحد‌ها با تاخیر رو به رو شود و ما با اجرای این اقدام سعی می‌کنیم واحد‌ها زودتر به بهره‌برداری برسد.

او یادآور شد: مردم از منابع داخلی به صورت قرض استفاده می‌کنند و یکجا به واحد‌ها تزریق می‌شود و متقاضیان این واحد‌ها آورده را هنگام تحویل واحد به دولت باز می‌گردانند.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران در جهت تکمیل این واحد‌ها استفاده شده است گفت: حدود ۲.۳ از این منابع تامین شده و به زودی به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

مذاکره با پیمانکاران برای تکمیل و بهره‌برداری واحدها

وطن خواهی بیان کرد: در حال مذاکره با پیمانکاران هستیم که با همین مبلغ دو سوم، که معادل ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود واحد‌ها را تا آبان ماه تکمیل و بهره‌برداری برسانند.

او تصریح کرد: هم اکنون پیمانکاران در دو شیفت کاری در حال تکمیل و ساخت پروژه ها هستند و به زودی بخش عمده‌ای از این واحد‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وطن خواهی بیان کرد: ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده که طبق قولی که داده ایم به متقاضیان تحویل داده می‌شود و از سوی دیگر برای افزایش سرعت ساخت این واحد‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان هم با همکاری بانک مسکن تسهیلات اعطا می‌شود که ۱۰۰ میلیارد تومان از آن تا چند روز آینده با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت دو ساله واریز می‌شود.

او در ادامه به طرح مسکن ملی هم اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۰۰ واحد این پروژه‌ها تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد و و تا پایان سال هم ۲ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح می‌شود.

مدیر عامل پرند تاکید کرد: ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در دست ساخت است که چهار هزار واحد از آن در چند روز آینده با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۳۳ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن پرند ثبت نام کرده اند، افزود: طبق پالایش‌هایی که انجام شده شرایط ۱۶ هزار نفر تایید شده و تا یک ماه آینده اقدام به افتتاح حساب می‌کنند.

وطن خواهی یاد آور شد: حدود هزار نفر از این متقاضیان افتتاح‌حساب کرده اند که آورده هر متقاضی در مرحله اول ۴۷ میلیون تومان است.

مدیر عامل پرند با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن همانند مسکن مهر متقاضیان در ابتدا اقبالی برای تکمیل آورده خود ندارند افزود: بعد از پالایش طبق مهلت قانونی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اگر آورده خود را تکمیل نکنند حذف خواهند شد و متقاضیان دیگر جایگزین آن‌ها می‌شوند.

او توضیح داد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با پرداخت یک یا دو میلیون تومان حذف نمی‌شوند، اما باید گفت که در صورتی که متقاضیان آورده خود را تکمیل نکنند، حذف می‌شوند.

وطن خواهی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ میلیارد تومان متقاضیان برای طرح اقدام ملی واریز کرده‌اند، گفت: حدود ۸۰۰ نفر آورده خود را تکمیل کرده اند و اکثر افراد تنها یک یا دو میلیون تومان واریز کرده اند، بنابراین برای جلوگیری از حذف شدن باید هر چه سریعتر متقاضیان آورده‌ها را تکمیل کنند.

وطن خواهی تصریح کرد: صحبت‌هایی که انجام شده ساخت واحد‌های مسکن ملی ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر متر مربع ساخته شود و به دلیل آنکه این رنج قیمتی برای بسیاری از پیمانکاران به صرفه نیست بنابراین در حال رایزنی و مذاکره با پیمانکار آن هستیم تا آن‌ها را راضی برای ساخت این واحد‌ها کنیم.

وطن خواهی اضافه کرد: یک واحد ۸۰ متری در قالب طرح اقدام ملی مسکن با تسهیلات در نظر گرفته شده حدود ۲۷۰ میلیون تومان تمام می‌شود این در حالی است که زمین در پرند حدود متری ۷ میلیون تومان است.

او تاکید کرد: ساخت واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن مطابق با استاندارد‌های روز دنیا است و این واحد‌هایی که تا چند روز آینده در پرند به بهره‌برداری می‌رسند قابل سکونت برای متقاضیان است.

او یاد آور شد: ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر هم همزمان با افتتاح واحد‌های مسکن ملی به بهره برداری خواهد رسید و در صورتی که متقاضیان بعد از دریافت اظهارنامه به مدت ۲۵ روز آورده خود را تکمیل کنند، حذف خواهند شد.

وطن خواهی ادامه داد: بسیاری از دلالان در قالب سرمایه گذاری پروژه مسکن مهر خریداری کرده، اما آورده خود را تکمیل نمی‌کنند به همین منظور طبق دستور وزارت راه و شهرسازی و با همکاری بانک مسکن نرخ سود تسهیلات آن‌ها را از ۴ درصد به ۱۸ رسانده ایم.

مدیر عامل پرند افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد از واحد‌های مسکن مهر در پرند خالی است.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره افزایش قیمت مسکن مهر هم گفت: به جز پروژه کسیون که چندی پیش افزایش قیمت خورد هیچ واحد مسکن مهر دیگری مشمول افزایش قیمت نمی‌شود و در صورتی که این پروژه‌ها و افزایش قیمت شرکت عمران مسئولیت پرداخت این افزایش قیمت را بر عهده دارد.

او توضیح داد: در پرند تاکنون ۴۳ مدرسه، ۵۰۰ مسجد، فضای ورزشی و فرهنگی و ۱۰‌ها پارک بزرگ در حال ساخت است.

وطن خواهی تصریح کرد: در حال رایزنی با شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هستیم که دسترسی به پرند در آزادراه ایجاد کند.

او با بیان اینکه دوخط ریلی برای جابه جایی مسافران در پرند وجود دارد گفت: مترو پرند تنها خطی است که به خط اصلی و خط یک متصل می‌شود و با شهرداری در حال مذاکره هستیم که اجازه دهد این پروژه را خود شرکت عمران تکمیل کند، گفت: دو خطه کردن ریل باس هم از دیگر پروژه‌های عمرانی این شرکت است که حدود ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه‌های آن برآورده شده و آمادگی داریم که این پروژه را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما