شناسهٔ خبر: 41887896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مادورو: روابطی ناگسستنی میان تهران و کاراکاس شکل گرفته است

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا اعلام کرد: در طول این سال‌ها روابط دوجانبه عمیق و برادری ناگسستنی میان دو کشور شکل گرفته و با دفاع از حاکمیت تقویت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی تله سور، گرامیداشت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا دیروز (یکشنبه) با حضور «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه دولت بولیواری، «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا و همچنین «کمیسیون مشترک» دو کشور در سفارت ایران در ونزوئلا برگزار شد.

خورخه ارئاسا با تاکید بر همبستگی تهران با کاراکاس در میانه تحریم‌ها و فشارهای غیرقانونی خصمانه و یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا، گفت: رفتار جمهوری اسلامی پیام شرافت و عزت به جهان است؛ پیامی که می تواند سرمشق کسانی باشد که علیه امپریالیسم می‌جنگند.

سفارت ایران در ونزوئلا در حالی میزبان مراسم هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور بود که تعمیق روابط دوجانبه و برادری ناگسستنی در نقطه مقابل تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه دو ملت، دستاورد این دو کشور هم پیمان در طول این سال‌ها به شمار می‌رود. 

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز با انتشار بیانیه‌ای به همین مناسبت اعلام کرد: یادآوری این تاریخ مایه مباهات ملت و دولت بولیواری است؛ در طول این سال‌ها روابط دوجانبه عمیق و برادری ناگسستنی میان دو کشور شکل گرفته و با دفاع از حاکمیت تقویت شده است.  

«ریکاردو منندز» معاون وزیر امور برنامه ریزی ونزوئلا نیز در این مراسم از برگزاری نهمین کمیسیون مشترک دو کشور با هدف تعمیق همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری، بهداشت و امنیت غذایی در آینده نزدیک خبر داد.

ایران و ونزوئلا دهه‌هاست روابط قوی و محکمی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند. ایران در حالی با فشارهای اقتصادی آمریکا روبرو بوده که می‌تواند با تحکیم روابط با کشورهای دوست همچون ونزوئلا، برخی کمبودها را جبران کند. نیکلاس مادورو رئیس‌ جمهوری ونزوئلا که دولتش بشدت تحت فشار آمریکا بوده، در طول سه سال اخیر با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی دست‌ و پنجه نرم کرده اما بر مقاومت و پایداری در برابر تحریم‌ها تأکید داشته و همین پافشاری و مقاومت نتیجه داده است.

به تازگی و در ادامه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا، نخستین فروشگاه زنجیره ای عرضه کالاهای ساخت ایران به نام "مگاصیص" در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا افتتاح شده است. این فروشگاه با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بیش از ۲۵۰۰ قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل مواد غذایی، پوشاک، مواد سلولزی، انواع شوینده ها، مواد پلاستیکی و یکبار مصرف، انواع آجیل و تنقلات، تراکتور و ... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.

نظر شما