شناسهٔ خبر: 41885190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سینماهای خراسان شمالی رونق می‌گیرد

بجنورد- ایرنا- تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برای توسعه فعالیت‌های سینمایی استان در هفته جاری منعقد شد و مقرر است این سازمان ۱۴ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در زمینه فعالیت های سینمایی در این استان هزینه کند.  

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تفاهم نامه مشترک بین سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این اداره کل،  گامی برای برقراری عدالت فرهنگی، عمومی سازی دسترسی فرهنگی و توسعه بازار سینمایی کشور است.  

حسین فرخنده، اظهار داشت: سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه، تامین ۱۴ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال را تعهد کرده و این اداره کل هم ۷۵۰ میلیون ریال را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در ۶ ماده به امضا رسید افزود: توسعه فرهنگی در حوزه صنعت تصویر و سینما و بهره گیری از قابلیت ها، امکانات و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استان برای توسعه و رونق فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری از نتایج اجرایی شدن این تفاهم نامه است.

وی اظهار داشت: حمایت از تولید ۱۰ فیلم کوتاه و یک فیلم مستند، اکران فیلم های هنری و تجربی در استان، اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما به صورت سینما سیار، برگزاری کارگاه های آموزشی استاد محور ویژه فیلم سازان، از جمله موضوع های این تفاهم نامه است همچنین قرار است برای ساخت و تجهیز سینماهای جدید شامل تجهیز سینمای طلای سفید و عمیق بجنورد اقدام شود.

فرخنده با اشاره به کمک به عرضه فیلم در سینما تک و پاتوق فیلم افزود: چنانچه شرایط مهیا باشد برگزاری همزمان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، اجرای سیمرغ پروانه ها، جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره بین المللی سینما حقیقت در استان و حمایت از برگزاری جشنواره ملی فیلم عکس روستا و عشایر در بجنورد، در قالب این تفاهم نامه، امسال اجرایی خواهد شد.  

وی در خصوص ساخت پردیس سینمایی سه سالنه در شیروان نیز گفت: تفاهم نامه مشترک بین سازمان سینمایی، وزارت کشور و فرمانداری شیروان منعقد شده است و زمین و نقشه نیز آماده شده امیدواریم فرمانداری و شهرداری شیروان اقدامات لازم برای آغاز پروژه و جذب منابع مالی اختصاص داده شده برای آن در سال جاری به عمل آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت پردیس سینمای امید در شیروان و برگزاری هفته فیلم و عکس از دیگر موضوعات تفاهم نامه مزبور است.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارای هفت سالن سینمایی و ۱۰ سالن نمایش است.

نظر شما