شناسهٔ خبر: 41883186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مشاور اقتصادی ترامپ:

نمی‌توان آینده اقتصادی آمریکا را پیش بینی کرد

کادلو، مشاور اقتصادی ترامپ گفت: نمی‌توان هیچ پیش بینی درباره آینده اقتصادی آمریکا با وجود شیوع کرونا داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، لری کادلو مشاور اقتصادی ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: نمی‌توان هیچ پیش بینی درباره آینده اقتصادی آمریکا با وجود شیوع کرونا داشت.

در ابتدا مجری سی ان ان گفت: من می‌خواهم با این ادعای رئیس جمهور سخنان خود را آغاز کنم. او مدعی شده است آمریکایی‌هایی که به خاطر کرونا بیکار شده اند ۴۰۰ دلار در هفته کمک دریافت می‌کنند. اما در فرمان اجرایی که رئیس جمهور آن را امضاء کرده، آمده است که آمریکایی‌ها در صورت درخواست فرماندار محل ایالت خود این مبلغ را دریافت می‌کنند. همچنین در برخی از ایالت‌ها به افراد هفتگی ۱۰۰ دلار داده می‌شود. همان طور که می‌دانید بسیاری از ایالت‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اجازه بدهید شفاف باشیم آیا آمریکایی‌های بیکار در صورت درخواست نکردن فرماندار محل سکونت خود حتی یک پنی هم دریافت نخواهند کرد؟

کادلو گفت: مزایای بیکاری ایالتی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. این تاثیری بر روی آن ندارد. بله شما درست می‌گویید. ما برای ۴۰۰ دلار در هفته ۲۵ درصد آن را پرداخت می‌کنیم. به نظرم این موثر خواهد بود. ما منابع مالی بیشتری برای هدفمند کردن این موضوع در نظر گرفته ایم. این یک موضوع ضروری است ما تلاش کردیم که به این توافق در مجلس تحت کنترل دموکرات‌ها برسیم. ما دو یا سه بار تلاش کردیم. قرار بود که به طور کلی افراد ۸۰۰ دلار در مجموع کمک‌های ایالتی و فدرال دریافت کنند. اگر ما تا اول سپتامبر به این هدف برسیم.

مجری گفت: دستور اجرایی که رئیس جمهور آن را امضاء کرد، اعلام می‌کند که از ۴۰۰ دلار تنها ۲۵ درصد آن پرداخت می‌شود. شما درباره مقدار پولی صحبت می‌کنید که ما مطلبی درباره آن نمی‌دانیم.
کادلو گفت: ما آماده ایم که پرداخت‌ها را در ایالت‌ها هدفمند کنیم. ما حتی سعی می‌کنیم که این مبالغ را حتی بیشتر کنیم.

مجری پرسید: آیا این دستور اجرایی میلیون‌ها آمریکایی بیکار را تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد؟

کادلو: به نظرم کاهش مالیات تاثیرات زیادی بر روی اقتصاد دارد. ما نمی‌توانیم آینده را با توجه به شیوع ویروس پیش بینی کنیم.

مجری: آیا فرمان اجرایی اخیر قانونی است؟

کادلو: من وکیل دعاوی نیستم. من تمام هفته در دفتر خود و شورای اقتصادی تلاش می‌کنیم تا همه بتوانند از کمک‌های اضطراری استفاده کنند و منابع را هدفمند کنیم. ما تلاش کردیم با دموکرات‌ها به توافق برسیم، اما این موضوع میسر نشد. ما چند بار تلاش کردیم و پیشنهاداتی دادیم. اما به نتیجه نرسیدیم. این موضوع سبب شد که رئیس جمهور در این رابطه اقدام کند. به نظرم او کار درستی انجام داد. وکلا هم به ما چراغ سبز نشان دادند. رئیس جمهور در ۴ تا ۵ ماه اخیر درباره وضعیت اضطراری ناشی از کرونا صحبت کرده است. او گفته است که ما از هر قدرتی که دولت در اختیار دارد برای کمک به مقابله با این وضعیت استفاده کنیم و این نمونه‌ای از آن است.

مجری: آیا معتقد نیستید که رئیس جمهور پای خود را از قدرتش فراتر گذاشته است؟

کادلو: من این موضوع را درک می‌کنم. من یک وکیل نیستم. من نمی‌توانم سخنی در این رابطه بگویم.

مجری: نرخ بیکاری هم اکنون همانند زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۹ است. ۳۰ میلیون آمریکایی غذای کافی در اختیار ندارند.

کادلو: همان طور که بارها گفته ام من این موضوع را درک می‌کنم. این آمار بسیار غم بار است. این موضوع سبب شده است که ما تلاش کنیم از طرف دستور اجرایی دولت کمک‌ها را برای بیکاران افزایش دهیم.

مجری: اعمال قدرت درباره مالیات‌ها در حیطه قدرت کنگره است چگونه رئیس جمهور اقدامی یک جانبه درباره مالیات‌ها صورت می‌دهد؟

کادلو: این به موضوع تغییر در مالیات‌ها مربوط نمی‌شود. این می‌تواند به منزله چالشی در دادگاه‌ها باشد. ما باید ببینیم که چه روی خواهد داد. ما مقادیر زیادی پول داریم که هنوز هزینه نشده است و باید هدفمند سازی شود. این بخشی از مذاکرات بود. دادگاه عالی در گذشته به ما این اجازه را داده است. به طور ویژه دادگاه درباره ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک این اجازه را به ما داده است تا منابع مالی را هدفمند سازی کنیم. وزارت خزانه داری این اجازه را دارد که مالیات‌ها را به طور موقت تعلیق کند.

نظر شما