شناسهٔ خبر: 41881481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

درگیری معترضان با پلیس ضدشورش در پایتخت بلاروس

پلیس ضدشورش در بلاروس برای متفرق کردن معترضان در پایتخت این کشور به پرتاب گاز اشک آور و استفاده از ماشین آب پاش متوسل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، گزارشهای اولیه حاکی از آن است که نیروهای پلیس ضدشورش در بلاروس برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که در شهر «مینسک» پایتخت این کشور در اعتراض به پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور فعلی تجمع کرده بودند، به پرتاب گاز اشک آور و نارنجکهای نورزا و استفاده از ماشینهای آب پاش متوسل شدند.

بنا بر پیش بینی ها، لوکاشنکو با کسب ۸۱.۳۵ درصد آرا رسمی بر رقیب انتخاباتی خود- اسوتلانا تیخانوفسکایا- با کسب ۸ درصد آرا چیره می شود. این در حالی است که تیخانوفسکایا از پذیرفتن شکست خود امتناع کرده و مدعی است که نتایج سه حوزه رأی گیری «که در آنها هیچگونه تقلبی صورت نگرفته است» نشان می‌دهد که وی در واقع نامزد پیروز این انتخابات است.

از سوی دیگر، بسیاری از شهروندان بلاروس با برگزاری تظاهرات در مرکز شهر مینسک و سایر شهرهای بلاروس به پیروزی احتمالی لوکاشنکو اعتراض کردند.

طبق آخرین گزارش‌ها، تا نیمه شب یکشنبه صدها تن در یکی از میادین اصلی مینسک تجمع کردند. پلیس ضدشورش از نارنجکهای نورزا، گاز اشک آور، ماشین آب پاش و شلیک گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کرد و آنان نیز در مقابل به سوی نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند.

در جریان این درگیری‌ها تعدادی از معترضان دستگیر شدند. پلیس بلاروس اعلام کرد که یکی از این مأموران پلیس نیز در جریان این درگیری زخمی شده است.

نظر شما