شناسهٔ خبر: 41881271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای عضو در رفسنجان به سه بیمار جان دوباره بخشید

کرمان - ایرنا - به گفته مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اهدای چهار عضو بدن مرحوم حمید عرب بدویی جوان ۳۶ ساله اهل این شهرستان به سه بیمار جانی دوباره بخشید.

صاحب‌خبر -

زهرا عظیمی  شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جوان در شب ۱۳ مرداد تصادف کرد که به بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان منتقل شد.

وی گفت : متأسفانه برغم تلاش کادر پزشکی بیمارستان، این جوان دچار مرگ مغزی شد که با بستری شدن در بخش icu مقدمات گرفتن رضایت نامه از خانواده وی جهت اهدای اعضا به بدن بیماران نیازمند انجام شد.

وی ادامه داد: خانواده وی با این عمل خداپسندانه رضایت خود را اعلام کردند و  با اعزام تیم جراحی قلب از تهران و تیم جراحی کلیه از کرمان اعضای بدن این مرحوم برداشته شد.

عظیمی گفت: قلب و یکی از کلیه  های اهدا کننده به بدن فرد ۱۸ ساله تهران پیوند زده شد و کلیه دیگر این مرحوم جهت پیوند به شیراز و کبد هم به کرمان ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در رفسنجان ۱۰ اهدای قلب انجام شده است.

مرحوم عرب بدویی دارای سه فرزند پسر است و روز گذشته که سالگرد تولد وی بود اعضای ایشان به بیماران نیازمند اهدا شد و خانواده آن مرحوم در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان تولد عزیز از دست رفته خود را جشن گرفتند.

به گفته سید حمید پاکزاد مقدم مسئول واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  از سال ۱۳۸۸ تاکنون بیش از  ۳۰ مورد اهدای عضو در این شهرستان انجام شده است.

نظر شما