شناسهٔ خبر: 41881266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک نماینده مجلس:

تصویب طرح دو فوریتی جاماندگان سهام عدالت در مجلس

امیرحسین طاهریان

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث سهام عدالت در حق کارگران جفا صورت گرفته و سهام ترجیحی بی عدالتی برای کارگران است، گفت: دو فوریت طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

صاحب‌خبر -

علی بابایی کارنامی در نشست خبری خود به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه تفکر و گفتمان کارگری متعلق به اکثریت جامعه است بنابراین این گفتمان ضد اشرافیت برای توسعه کشور گام بر می دارد و به عنوان نماینده قشر کارگر در راستای تحقق معیشت جامعه کارگری کشور و استان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم، اظهار کرد: موضوع سهام عدالت افراد جا مانده که بیشتر شامل کارگران می شود در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کارگران کمتر به حق خودشان دست یافتند به طوری که در حوزه عدالت اجتماعی اشتغال رفاه معیشت انتقاداتی وجود دارد و سبد هزینه کارگران بیان کننده مظلومیت کارگران می باشد، با توجه به اینکه خواسته و مطالبه نظام حاکمیت حمایت از قشر کارگر است، حمایت از قشر کارگری جز برنامه های اصلی قرار دارد.

بابایی تاکید کرد: ارتقای وضعیت معیشتی کارگران و کارمندان در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد و به طور قطع محقق می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعمال حق مسکن کارگری مورد تاکید مجلس است که دولت به نقش نظارتی خود در این راستا عمل نکرد، خاطرنشان کرد: دخالت دولت در تعیین دستمزد خلاف قانون است، همچنین با توجه به اینکه حق مسکن کارگران در بودجه امسال پیش بینی نشده، باید به صورت بودجه تکمیلی و ترمیمی اعمال شود.

تصویب طرح دو فوریتی جاماندگان سهام عدالت در مجلس

وی با بیان اینکه در بحث سهام عدالت در حق کارگران جفا صورت گرفته و سهام ترجیحی بی عدالتی برای کارگران است، گفت: سهام عدالت با رویکرد دهک های پایین می بایست اعمال شود و همچنین شرط سنی در آن نباید وجود داشته باشد، همچنین دو فوریت طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

بابایی توجه به صنعت استان را به عنوان یکی از دغدغه‌های مجمع نمایندگان مازندران دانست و یادآور شد: متاسفانه اختلاف نظر در تعاریف حوزه صنعت وجود دارد، همچنین استان مازندران از مزیت شاخصی در حوزه کشاورزی برخوردار نیست و در همین راستا نگاه های توسعه در استان باید تغییر کند و با نگاه سنتی نمی توانیم مازندران پیشرفته داشته باشیم.

وی افزود: تشویق مردم به بازار سرمایه ابتکار جدید دولت بوده است که به همین منظور کسب و کار الکترونیک باید حمایت شود و در شرایط کرونا می تواند کمک حال مردم باشد.

مخالف طرح مسکن ودیعه هستم

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مخالف طرح مسکن ودیعه هستم چرا که معتقدم این طرح برای مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه سودی ندارد و موجب خالی شدن جیب آنان می شود، گفت: به جای آنکه از طبقه پایین جامعه مالیات دریافت شود، باید از زمین‌داران، پزشکان و پیمانکاران نجومی بگیر مالیات بگیریم و وزیر راه شهرسازی به جای درآمدزایی برای دولت به فکر طبقه ضعیف جامعه باشد چرا که با گفتار درمانی گرهای ار مشکل مردم باز نمی شود.

وی با بیان اینکه تفکر و گفتمان عملیاتی برای تحقق خواسته های مردم هدف اصلی‌مان است، خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد دلار ارز که به بهانه صادرات بازگردانده نشد توسط مجلس در حال پیگیری است، با ورود مجلس طی ۷۰ روز اخیر ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شد و باید به سمت کاهش نرخ برویم  چرا که بی ثباتی ارز سرمنشا فساد است.

بابایی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم در چارچوب قانون اساسی در حوزه اقتصادی هر کاری بتوانیم انجام می دهیم هر چند معتقدم نباید توقع کاذب ایجاد کرد، یادآور شد: به بهانه مبارزه با فساد و شفافیت نمی توانیم به حریم خصوصی افراد تجاوز کنیم چرا که اقدامات نمایشی و هیجانی فایده ای ندارد، به عنوان مثال، امضاکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور که این اقدام خود را رسانه ای کردند الان باید پاسخگو باشند که چه شد.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه باید براساس قانون سیاست گذاری کرد و از روی کاغذ نمی توانیم مدیریت کنیم، تصریح کرد: هر کسی باید سرجای خودش اظهار نظر کند تا با حرف اضافه برای مردم هزینه ایجاد نشود، چرا که مردم نیاز به آرامش دارند رسانه ها کمک کنند آنچه که در بضاعت مجلس و دولت است صورت بپذیرد.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گفت: اصلاح قانون‌ انتخابات شوراها جز برنامه های اصلی مجلس یازدهم است و در دستور کار قرار دارد البته دولت و به خصوص وزیر کشور باید در این امر پیشگام شود و اراده یلازم را داشته باشند، همچنین وزارت کشور در نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها ضعیف عمل کرده، به طوری که نظارت کم و بعضا دخالت استانداری ها در امورات شهرداری آسیب جدی به این بخش وارد کرده است.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که، مخالفین رسانه ای، مجازی و منتقدینی که نه تنها به فکر مردم نیستند بلکه بدنبال منافع شخصی خود هستند،   عملکردشان را برای مردم بازگو کنند، رسانه ای که از بیت المال ۳ میلیارد تومان پول دریافت می کند چگونه مدعی انصاف و استقلال است.

انتهای پیام

نظر شما