شناسهٔ خبر: 41881075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بزرگترین واحد تولید جین کشور در زنجان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بزرگترین واحد تولید جین کشور در زنجان آماده افتتاح است که با حضور ریاست جمهوری در استان آغاز به کار خواهد کرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بزرگترین واحد تولید جین کشور در زنجان آماده افتتاح است که با حضور ریاست جمهوری در استان آغاز به کار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با راه‌اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان زنجان، زنجیره ارزش افزوده فولاد و نیز حوزه نساجی در این استان تکمیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به واحدهای راه‌اندازی شده در بخش فولاد گفت: هم اکنون زنجیره ارزش افزوده فولاد از معدن، خردایش، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، ذوب، نورد و تولید فولاد آلیاژی در استان تکمیل شده است.

وی یادآور شد: بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور در استان زنجان با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ترکیه به میزان 200 میلیون دلار راه اندازی شده است که ارزش این مجموعه با توجه به ارزش کنونی دلار بالغ بر 4 هزار میلیارد دلار است.

فغفوری افزود: با راه‌اندازی واحد تولید فولاد آلیاژی ، 80 درصد فولاد آلیاژی الکترود جوشکاری کشور در استان تولید می‌شود که پیش‌بینی می‌شود مهرماه شاهد آغاز به کار این پروژه در استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: واحد کنسانتره جهان نمو با 90 درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از واحدهای بزرگ استان به شمار می‌رود که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از جمله واحدهایی که در سال جاری آماده افتتاح می‌باشد، شرکت فولادکاران افق با 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

فغفوری در مورد تکمیل زنجیره نساجی گفت: با وجود واحدهای ریسندگی، پنبه پاک کنی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و دوخت و دوز شاهد تکمیل زنجیره نساجی در استان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در این راستا بزرگترین واحد تولید جین کشور در استان زنجان آماده افتتاح است که با حضور ریاست  جمهوری در استان آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/73005/ق/ی

نظر شما