شناسهٔ خبر: 41881052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ممنوعیت دسته‌روی هیات‌ها و حضور در اماکن مقدس در محرم و صفر / پرده برداشتن رئیس بنیاد مستضعفان از دفتر 200 میلیاردی احمدی‌نژاد / طرح نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین چه ابعادی دارد؟ / انستیتو پاستور: ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم به کرونا مبتلا شده‌اند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ممنوعیت دسته‌روی هیات‌ها و حضور در اماکن مقدس در محرم و صفر: دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر امسال اعلام شد. در بخشی از دستورالعمل دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفت، تاکید شده که در پیش بودن ایام محرم و صفر که از اهمیت و ویژگی خاصی در قاموس ایرانیان برخوردار است، بار دیگر موجب شد تا دست اندرکاران مدیریت بیماری کرونا را نسبت به ارزیابی شرایط شیوع و ابتلا و چگونگی برگزاری مراسم های محرم و صفر را با همفکری و مشورت نهادهای متولی در این مهم بررسی و نسبت به تبیین چارچوب و ضوابط آن اقدام نمایند. دستورالعمل حاضر نقشه راه برگزاری مراسم سال جاری می باشد.

طرح نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین چه ابعادی دارد؟نماینده تهران در مجلس از تدوین طرح نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین خبر داد. شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.

مشاور ارشد جو بایدن: اگر پیروز شویم، مسئله پرونده هسته ای ایران را می بندیم: جیک سالیوان، مشاور ارشد سیاست خارجی جو بایدن گفت: ایالات متحده باید به توافق هسته ای با ایران بازگردد تا بتواند به حل اختلافات بین ایران و همسایگانش کمک کند.

۱۶۳ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. وی در تشریح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

کاهش ۱۸۰۰ تومانی قیمت دلار و یک میلیون تومانی قیمت سکه: قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۹ مردادماه در صرافی‌ها به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که نسبت به روز جمعه حدود ۱۸۰۰ تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد. در بازار طلا و سکه نیز همین کاهش قیمت قابل مشاهده است. امروز قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده؛ این در حالی است که صبح روز پنجشنبه قیمت سکه تا ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم افزایش یافته و حتی پس از آن تا ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز قیمت خورده بود.

کشیدن خط بطلان بر بازگشت به FATF توسط عضو مجمع تشخیص: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه صحبت از پذیرش FATF نوعی تحریف است، گفت: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد.

آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی طی ۲ هفته آینده: محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ارسال ۵ هزار سری جهیزیه برای زوج های جوان مناطق محروم خبر داد و گفت: تست انسانی واکسن کرونا تا ۲ هفته آینده آغاز می شود.

انستیتو پاستور: ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم به کرونا مبتلا شده‌اند: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور درباره مطالعات انجام گرفته شده به وسیله تست‌های سرولوژی گفت: تست‌های سرولوژی مبتنی بر کیت‌های الایزا است و از فروردین ماه برای انجام مطالعات مختلف مورد استفاده قرار گرفت. مطالعاتی که توسط معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در شهرهای مختلف و به خصوص شهرهای بزرگ انجام شد، نشان می‌دهد حدود ۱۸.۵ درصد جمعیت عمومی در اوایل اردیبهشت ماه سرم مثبت برای کووید-۱۹ بودند. اگر برخی ایراداتی که به این مطالعه‌ها وارد است را جدی نپنداریم، امروز حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور آلودگی به کرونا را تجربه کرده‌اند.

پرده برداشتن رئیس بنیاد مستضعفان از دفتر 200 میلیاردی احمدی‌نژاد: رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با مجوز در ملک مربوط به بنیاد مستضعفان با مساحت حدود هزار و ۸۰۰ متر مربع در منطقه ولنجک برای چند سال مستقر است. البته پیامی داده که آماده است به مرکز شهر منتقل شود، اما ملکی را با آن شرایط نداشتیم که تحویل دهیم، اما این موضوع هم باید مدت دار و محدود به زمان باشد. فتاح افزود: از روحیه مردمی آقای احمدی نژاد انتظار داریم تا این مال بیت المال به بنیاد برگردد و آن را بفروشیم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

 جزئیات گشایش اقتصادی وعده داده شده روحانی: اطلاعات رسیده حکایت از آن دارد که دولت در جلسه سران قوا پیشنهاد داده با استفاده از قرارداد اوراق سلف موازی اقدام به پیش فروش نفت کند. این جزئیات نشان می‌دهد دولت قصد دارد با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز خود تا سقف ۲۰۰ میلیون بشکه نفت در بورس پیش فروش کند.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما