شناسهٔ خبر: 41881000 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

محمود فکری؛ می‌بیند و تلاش می‌کند

معجزه فوتبال در نساجی

محمود فکری، مربی‌ای که واقعیت‌ها را می‌بیند و بدان اشاره می‌کند شانس بیشتری برای برطرف کردن نقاط ضعف تیمش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی ، مربیگری نساجی پیش از محمود فکری به چند مربی دیگر هم پیشنهاد شده بود؛ آن‌ها این پیشنهاد را قبول نکردند، چون قرعه نساجی قرعه سختی بود و در بیشتر بازی‌های ۱۰ هفته پایانی باید با تیم‌های مدعی قهرمانی و نایب‌قهرمانی مبارزه می‌کرد. اکنون ۸ هفته سپری شده و نساجی با هدایت محمود فکری در این ۸ هفته ۱۶ امتیاز کسب کرده و در هیچ بازی نباخته؛ معدل ۲ امتیاز از هر بازی برای تیمی است که داعیه قهرمانی دارد نه نساجی که به نظر می‌رسد هدفش از حضور در این فصل از بازی‌ها دستیابی به جایگاه شایسته بود. البته بعد از امتیازاتی که با رضا مهاجری از دست داد به ماندن هم قانع شد.

در نساجی معجزه رخ داده که این چنین نتیجه گرفته؟ به نظر می‌رسد معجزه نساجی، محمود فکری است. مربی‌ای که حقایق را می‌بیند و به جای فرار از آن با مشکلات می‌جنگد. او می‌گوید من با باور نساجی هدایت این تیم را قبول کردم و همان روز اول به بازیکنان گفتم جایگاه شما بالاتر از این است که در آن قرار گرفته اید و تلاش کردیم و جنگیدیم تا اینکه به این جای جدول رسیدیم.

حرف‌های محمود فکری نشان می‌دهد اولین رمز موفقیت نساجی تلاش برای موفقیت بوده. سختکوشی بازیکنان نساجی در بازی‌هایی که این تیم پشت سر گذاشته مشهود است. تا جایی که بعد از بازی برای بازیکنان نساجی نای راه رفتن نیست. به طور حتم که همدلی رمز معجزه نساجی بوده؛ نکته‌ای که بازیکنان نساجی در مصاحبه‌های خود بدان اشاره می‌کنند. در سایه این وحدت محمود فکری بازیکنانش را جنگنده بار آورده. به آن‌ها یاد داده برای به دست آوردن هر یک امتیاز باید دنیایی تلاش کنند و بدوند؛ و در سایه این‌ها از همه مهم‌تر دیدن واقعیت‌هاست. محمود فکری سرمربی نساجی در پایان بازی با سپاهان از تیر دروازه هم تشکر کرد. شاید مربی دیگری جای محمود فکری بود به این موضوع اشاره نمی‌کرد و بیشتر تلاشش بر این بود که برد تیمش را در بوق و کرنا کند. مربی‌ای که واقعیت‌ها را می‌بیند و بدان اشاره می‌کند شانس بیشتری برای برطرف کردن نقاط ضعف تیمش دارد.

نساجی در دورانی که محمود فکری هدایت تیم را برعهده گرفته بعد از پرسپولیس ۱۹ امتیازی بهترین تیم بوده. با کسب ۱۶ امتیاز از ۸ بازی. بدون شک در دو هفته پایانی باز هم می‌توانیم شاهد نتایج خوبی از سوی تیم مازنی باشیم.

نظر شما