شناسهٔ خبر: 41880867 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

اهالی رسانه در جریان کرونا؛ توان، مهارت و معرفت خود را به اثبات رساندند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین متمرکز گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه گلستان  در عصر یکشنبه 19 مرداد ماه در سالن اجتماعات استانداری با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان و اهالی رسانه گلستان و حضور مجازی (وبینار) معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.

«محمد خدادی» معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، گفت: امروز قدرت اصلی در دنیا اطلاعات است و قدرت اطلاعات در کنار هر چیزی قرار بگیرد منجر به ارزش افزوده می شود.

وی تصریح کرد: وی متذکر شد: چیزی به نام انحصار و محدودیت اطلاعات در جامعه وجود ندارد و امروز از مخاطب اطلاعات به دست رسانه ها می رسد و در این فضا تنها شغلی که در دنیا تکثیر شده است شغل رسانه است.

خدادی با بیان اینکه امروز محتوای انتشار مطبوعات بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: رسانه دیگر برای خبر نیست و خبر در مدت کوتاهی از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود و رسانه ها برای بعد از خبر است.

وی با بیان اینکه امروز 13 هزار رسانه در کشور فعالیت دارند، متذکر شد: 6 هزار و 500 نفر در رسانه هایی فاقد بیمه فعالیت می کنند و باید بررسی شود حجم اخبار ما نیز به این میزان است و آیا به این میزان نیز اطلاع رسانی می شود.

خدادی متذکر شد: چیزی به نام انحصار و محدودیت اطلاعات در جامعه وجود ندارد و امروز از مخاطب اطلاعات به دست رسانه ها می رسد و در این فضا تنها شغلی که در دنیا تکثیر شده است شغل رسانه است.

وی با بیان اینکه امروز محتوای انتشار مطبوعات بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: رسانه دیگر برای خبر نیست و خبر در مدت کوتاهی از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود و رسانه ها برای بعد از خبر است.

خدادی با بیان اینکه امروز 13 هزار رسانه در کشور فعالیت دارند، متذکر شد: 6 هزار و 500 نفر در رسانه هایی فاقد بیمه فعالیت می کنند و باید بررسی شود حجم اخبار ما نیز به این میزان است و آیا به این میزان نیز اطلاع رسانی می شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جریان کرونا؛ اهالی رسانه توان، مهارت و معرفت خود را به اثبات رساندند و در خط مقدم‌ بودند.

وی در ادامه گفت: باید تلاش شود نظام واقعی جریان اقتصاد رسانه را به رسانه برگرداند تا رسانه ها ماندگار شوند.

خدادی در پایان اظهار کرد:  آینده رسانه در فضای تخصصی شدن است و فضای تخصصی باید براساس نیاز به روز مخاطب باشد. همچنین رسانه ها باید به سمت مولدسازی بروند و در این صورت مخاطب نیز بدست می آورد، رسانه های ما باید به سمتی بروند که آن چیزی که دیگران نمی دانند را منتشر کنند.

نظر شما