شناسهٔ خبر: 41880848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بنا به دستور نخست وزیر عراق؛

فرودگاه بین المللی بغداد از مواد خطرناک پاکسازی می شود

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که دستورات نخست‌وزیر این کشور به نهادهای ذیربط مبنی بر تخلیه فرودگاه بین‌المللی بغداد از مواد خطرناک به مرحله اجرا درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست نیوز، سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از اجرای دستورات «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور به نهادهای ذیربط برای تخلیه فرودگاه بین‌المللی بغداد از مواد خطرناک خبر داد.

در بیانیه گذرگاه‌های مرزی عراق آمده است: «در راستای اجرای دستورات الکاظمی در تشکیل کمیته فوری برای شناسایی مواد بسیار خطرناک (شیمیایی، چندمنظوره و نیترات آمونیوم) در همه گذرگاه‌های آبی، زمینی و دریایی و اتخاذ همه اقدامات عملی و پیشگیرانه برای دورسازی این مواد از مناطق مسکونی با نظارت مستقیم «عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی با مرکز عملیات ملی ارتباط برقرار شد تا اداره مهندسی نظامی وابسته به وزارت دفاع کادر انسانی و سازوکارهای لازم برای انتقال مواد خطرناک به شیوه‌ای ایمن از بخش ترابری هوایی فرودگاه بین المللی بغداد را تأمین کند. در ادامه، عملیات نقل و انتقال سریعاً و با حرفه‌ای‌گری عالی به مخازن اداره مهندسی نظامی انجام شد».

این در حالی است که سه شنبه هفته گذشته در نتیجه انفجار ماده آمونیوم نیترات در بندر بیروت، دست کم ۱۵۸ تن کشته و هزاران شهروند لبنانی زخمی شدند و خسارات چند میلیارد دلاری به پایتخت لبنان وارد آمد.

نظر شما