شناسهٔ خبر: 41880731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاراکاس: روابط میان ایران و ونزوئلا ناگسستنی است

مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و ونزوئلا با حضور مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان در کاراکاس برگزار شد. مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و ونزوئلا با حضور مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان در کاراکاس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز یک شنبه مقامات ایران و ونزوئلا هفتادمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه در کاراکاس را جشن گرفتند. 

براساس گزارش تله سور، مشارکت کنندگان در این مراسم، «ریکاردو منندز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا، «خورخه آررزا» وزیر خارجه ونزوئلا و حجت الله سلطانی سفیر ایران در کاراکاس و دیگر مقامات دو کشور بودند. 

دولت ونزوئلا به همین مناسبت بیانیه ای نیز منتشر کرده است.

منندز متن بیانیه ونزوئلا به مناسبت سالگرد روابط دیپلماتیک با تهران را قرائت کرد و گفت: ما هفتاد سال روابط دوستانه بین تهران و کاراکاس را به ویژه در سایه چشم انداز استراتژیک و ژئوپلتیک کشورمان و انقلاب بولیواری جشن گرفته‌ایم. 

وی اضافه کرد، آنچه که دو کشور باید به اشتراک بگذارند صلح، همگرایی و همچنین مساله بهبود کیفیت زندگی برای مردم ونزوئلا است. 

وی با تقدیر از تلاشهای هوگو چاوز برای تقویت روابط با تهران گفت که چنین روابطی با تاکید بر اصل برابری و بدون نگاههای برتری طلبی با مفهوم مهمی مانند مقابله با امپریالیست درهم آمیخته است.

خورخه آررزا نیز در این مراسم با تاکید بر همبستگی تهران با کاراکاس در میانه تحریم‌ها و فشارهای غیرقانونی خصمانه و یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا، گفت: رفتار جمهوری اسلامی ایران پیام شرافت و عزت به جهان است؛ پیامی که می تواند سرمشق کسانی باشد که علیه امپریالیسم می‌جنگند.

مقامات ونزوئلایی حاضر در این مراسم همچنین از برگزاری نشست کمیسیون مشترک میان دو طرف و تلاشها برای تقویت روابط دو کشور در زمینه علمی و تکنولوژیک، بهداشتی-درمانی و غذایی خبر دادند. 

سفیر کشورمان نیز در این مراسم بر روابط برادرانه و یکپارچگی میان مردم دو کشور تاکید کرد و گفت: ما از اصول رهبران خود، سیمون بولیوار و امام خمینی، برای استقرار عدالت، برادری، برادری بین دو کشور پیروی خواهیم کرد. 

 

انتهای پیام/م

نظر شما