شناسهٔ خبر: 41880595 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیماران فعلی کرونا به ویروس جهش یافته آلوده شده‌اند

محققان مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن، نمونه‌هایی از بیماران مبتلا به کرونا را برای مطالعه توالی ژنوم جمع آوری کردند و درنهایت دریافتند، مبتلایان فعلی به ویروس جهش یافته آلوده شده‌اند. محققان مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن، نمونه‌هایی از بیماران مبتلا به کرونا را برای مطالعه توالی ژنوم جمع آوری کردند و درنهایت دریافتند، مبتلایان فعلی به ویروس جهش یافته آلوده شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از گزارش تایمز، محققان مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن، نمونه‌هایی از  بیماران مبتلا به کرونا را برای مطالعه توالی ژنوم جمع آوری کردند و درنهایت دریافتند، مبتلایان فعلی به ویروس جهش یافته آلوده شده اند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد بیماران فعلی کووید ۱۹ در ژاپن عمدتا به کروناویروس جهش یافته آلوده شده‌اند؛ علاوه براین، شیوع ویروس کرونا با توالی ژنتیکی جدید در مرکز توکیو ظاهر شد و در سراسر کشور گسترش یافت.

این تحقیقات همچنین حاکی از آن است که ویروس در ماه ژوئن مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت مشخص شده جوانان بسیاری را مبتلا کرده که اکثرا بدون علائم بوده‌اند یا به شکل خفیف به آن مبتلا شده‌اند. 

براساس داده‌هایی که امروز  توسط «NHK News»  منتشر شده، ژاپن اکنون بیش از ۴۸ هزار مبتلا به ویروس کرونا دارد؛ همچنین ۱۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما