شناسهٔ خبر: 41880590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

تیگو 7 بخریم یا ام وی ام X55؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی تیگو 7 و ام وی ام X55 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تیگو 7  و ام وی ام X55 است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.  

چرا تیگو 7 بخریم؟

چری تیگو ۷ یک خودرو چینی است که توسط شرکت مدیران خودرو در بازار کشور عرضه شده است. Tiggo ۷ بزرگترین شاسی بلند خانواده تیگو به شمار می‌آید و متقاضیان خاص خود را دارد و در برابر قیمتی که دارد، امکانات خوبی هم ارائه می دهد. رقبای اصلی تیگو ۷، بی وای دی اس ۷ و هایما اس ۷ محسوب می‌شوند.

تیگو 7

این خودرو امکانات خوبی دارد که از جمله می توان به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی، حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت اشاره کرد.

تیگو ۷ یک کراس‌اور مدرن با تکنولوژی‌هایی پیشرفته‌تر از تیگو ۵ است و به خوبی نقش پرچم‌دار چری در بازار‌های جهانی را بازی می‌کند. عرضه تیگو ۷ در بازار ایران از اواسط مرداد ۹۶ به شکل رسمی آغاز شد و ابتدا فقط در تیپ «اکسلنت» به‌دست مشتریانش رسید. اما مدیران خودرو در پاییز ۹۷، تیپ IE آنرا هم معرفی کرد.

بیشتر بخوانید

ام وی ام X55 را بیشتر بشناسید

ام وی ام X55 دیگر خودرو مورد مقایسه در این گزارش است که این خودرو هم متقاضیان زیادی نیز دارد. این خودرو چینی دومین محصولی است که چری با پلتفرم T۱X خود، برای بازار جهانی ساخته است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۶ در دستان چری قرار گرفت و آن‌طور که مدیران این شرکت می‌گویند، چری در ساخت پلتفرم T۱X هم از دانش فنی جگوار-لندرور و هم از تکنولوژی برند نوپای کوروس (Qoros) بهره گرفته است.

 ام وی ام X55

پیشرانه مشترک با تیگو ۷، دریچه‌های نامتقارن سیستم تهویه در کابین (که تا به امروز در کمتر خودرویی، چه آسیایی و چه اروپایی، نظیرش را دیده بودیم) و نمایشگر دیجیتالی بزرگ صفحه کیلومتر، ازجمله ویژگی‌های مهم ام وی ام X۵۵ است. ام وی ام X۵۵ در دو تیپ به بازار ایران آمده؛ یکی تیپ «اکسلنت» و دیگری تیپ «اکسلنت اسپرت» که سقف و ستون مشکی دارد.

ام وی ام X55

خودرو
تیگو 7 ام وی ام X55
کشور سازنده
 
چین
 
چین
سال (طراحی)
2017 2018
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1498سی سی 1498سی سی
حداکثر قدرت
147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته دو کلاچه 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
شتاب 0 تا 100
10.9 ثانیه -
حداکثر سرعت
185 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن
1440 کیلوگرم 1360 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4432 طول - 1837 عرض - 1670 ارتفاع 4358 طول - 1830 عرض - 1670 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2650 میلیمتر 2630 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
- لیتر در هر صد کیلومتر - لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
- لیتر در هر صد کیلومتر - لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.5 لیتر در هر صد کیلومتر 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
57 لیتر 51 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 يورو 5
استاندارد امنیت
- 5 ستاره ایمنی از CNCAP
میزان تولید CO2
- گرم در هر کیلومتر - گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS – EBD – TCS – HHC – DTC – EBA – ASR جلو دیسکی خنک شونده، عقب دیسکی و مجهز به سیستم ABS و EBD و ESP
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای – مجموعاً 6 کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی
سیستم صوتی
صفحه نمایش 9 اینچی – ورودی USB – بلوتوث – 6 بلندگو مانیتور 9 اینچی لمسی به همراه پورت USB و شش عدد بلندگو استریو - قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث
دیگر تجهیزات
رینگ 18 اینچی – سقف پانوراما – دوربین 360 درجه – دوربین عقبت و جلو به صورت دینامیک – سنسور پارک در جلو و عقب – کروز کنترل – سیستم رانندگی ECO – سنسور نور – فرمان برقی – کنترل سیستم باد لاستیک ها TPMS – گرمکن صندلی های جلو – سیستم ورود بدون کلید – تهویه مطبوع دوگانه چراغ‌های روشنایی در روز - تنظیم برقی صندلی راننده - سیستم نمایش فشار باد تایرها - سنسور پارک عقب - کروز کنترل - دوربین عقب - کنترل سیستم صوتی روی فرمان - سانروف - سیستم نمایش اطلاعات خودرو - دوربین 360 درجه - سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید - تریم چرمی - کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند

انتهای پیام/

نظر شما