شناسهٔ خبر: 41880094 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

امیر این بار سر قرار حاضر شد / استاد پیروز می شود یا شاگرد؟

رضا حسین زاده

امیر قلعه نویی - فرهاد مجیدی، این جدال از جدال استقلال - سپاهان مهم تر است.

صاحب‌خبر -

استقلال و سپاهان دوشنبه، 20 مرداد 1399 در چارچوب رقابت های جام حذفی به مصاف هم می روند. این بازی برای دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا که دو تیم قهرمانی در لیگ برتر ایران را از دست داده اند و تنها امیدشان برای اینکه فصل را با خوبی به پایان برسانند، این است که جام حذفی را از آن خود کنند.

استقلال و سپاهان در این فصل دو بار به مصاف هم رفته اند. بار نخست در هفته دوازدهم لیگ برتر که سرمربی استقلال آندره آ استراماچونی بود و امیر قلعه نویی نیز روی نیمکت سپاهان نشسته بود. این دو تیم در آن بازی جذاب و زیبا با نتیجه 2-2 مساوی شدند. در آن بازی ابتدا جورجی ولسیانی، مدافع گرجستانی سپاهان موفق شد که دروازه استقلال را در دقیقه 14 باز کند. استقلال پس از آن گل حملات خود را با قدرت بیشتری ادامه داد و در دقیقه 57 مهدی قائدی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. این برای استقلال پایان کار نبود و در دقیقه 79 شیخ دیاباته، موفق شد که گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا استقلال با نتیجه 2 بر 1 از حریف خود جلو بیفتد. اما این پایان بازی نبود. در آخرین ثانیه های بازی، امید نورافکن، استقلالی سابق و سپاهانی فعلی موفق شد که دروازه تیم سابقش را باز کند تا سپاهان در خانه بازنده نباشد و هر دو تیم یک امتیاز از آن دیدار مهم بگیرند.

دومین دیدار دو تیم در این فصل مربوط به هفته بیست و هفتم لیگ برتر می شود. هفته ای که پرسپولیس قهرمانی خودش را مسجل کرده است و این دو تیم تنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امید دارند. دو تیم این بار در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و نیمکت هر دو تیم نسبت به بازی رفت تفاوت زیادی کرده است. دیگر استراماچونی سرمربی استقلال نیست و فرهاد مجیدی، هدایت آبی ها را بر عهده دارد و امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان نیز به دلیل ناخوش احوالی، به تهران نیامده است و دستیارانش بازی را کنترل می کنند. در این بازی همه چیز مساوی بود تا اینکه آرش رضاوند از استقلال اخراج شد و این تیم ده نفره شد. برخلاف چیزی که انتظار می رفت، استقلال به گل نخست رسید. شایان مصلح که با خوش شانسی از گیر کمیته اخلاق گریخته بود، به این بازی رسید اما شب خوبی در آزادی نداشت. او روی شیخ دیاباته خطا کرد و یک پنالتی تقدیم آبی ها شد که شیخ دیاباته آن را زد تا استقلال 1 بر 0 پیشی بگیرد. این اتفاق باز هم تکرار شد و استقلال باز هم به گل رسید و دوباره نقش اصلی گل استقلال شایان مصلح بود که این بازی به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد. نتیجه 2 بر 0 پایان کار نبود و محبی، مهاجم جوان سپاهان با یک شوت زیبا دروازه استقلال را باز کرد اما در نهایت این استقلال بود که پیروز میدان شد.

حالا هم فرهاد سرمربی استقلال است، هم امیر قلعه نویی روی نیمکت سپاهان حضور دارد. دو تیم هم برای کسب یک جام مهم می جنگند و چه بهتر از این؟ دیدار استقلال و سپاهان را از دست ندهید. قطعا جذاب خواهد بود و اتفاقات جالبی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما