شناسهٔ خبر: 41879833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسوشیتدپرس: قدرتمندترین کشور جهان در مهار کرونا شکست خورد

تهران- ایرنا- با افزایش شمار مبتلایان کرونایی آمریکا به بیش از پنج میلیون نفر، خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه یکشنبه نوشت: این آمار نشان دهنده شکست قدرتمندترین کشور جهان در برابر مهار کرونا است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس گزارش داد، شمار مبتلایان آمریکا به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است و این کشور هم اکنون دارای بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان است و شیوع ویروس کرونا علاوه بر نگرانی در آمریکا هشداری برای اروپا نیز به حساب می‌آید.  

آسوشیتدپرس در ادامه با اشاره به ناتوانی دولت ترامپ در مهار شیوع ویروس کرونا  و افزایش مرگ و میر و مبتلایان در آمریکا به نمونه برخورد ایتالیا در مهار کرونا اشاره می‌کند.  

براساس این گزارش، ایتالیا که قبل از ورود کرونا به این کشور هیچ آمادگی برای مواجهه با ویروس همه گیری را نداشت با محدودیت‌های لازم، قرنطینه ۱۰ روزه، استفاده اجباری از ماسک و فاصله گذاری‌های اجتماعی هم اکنون به یکی از الگوهای جهان در مهار کرونا تبدیل شده است.  

"پاتریزیا آنتونینی" یک شهروند ایتالیایی در مورد نحوه برخورد مردم آمریکا با کرونا گفت: آن‌ها به سلامت خود اهمیت نمی‌دهند. آنان باید اقدامات پیشگیرانه ما را رعایت کنند ... آن‌ها به یک قرنطینه واقعی نیاز دارند.  

با ادامه سیاست‌های ناکارآمد دولت ترامپ در عدم مهار کرونا با گذشت چهار ماه از شیوع این بیماری در آمریکا هم اکنون براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز شمار مبتلایان کرونایی آمریکا به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است.  

این آمار در حالی منتشر می‌شود که مقامات بهداشتی آمریکا معتقدند که با توجه به محدودیت‌های آزمایش این واقعیت که احتمالاً ۱۰ برابر بیشتر از آمار کنونی یا نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.  

براساس گفته‌های مقامات بهداشتی آمریکا واقعیت است که حدود ۴۰ درصد از کل کسانی که به این ویروس آلوده شده‌اند، هیچ علائمی ندارند.  
 

نظر شما