شناسهٔ خبر: 41879011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

دومین روز اعتراضات در لبنان/ حمله معترضان به وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی

اعتراضات در لبنان برای دومین روز برگزار شد و معترضان دوباره به ساختمان های دولتی حمله کردند.

صاحب‌خبر -

معترضان لبنانی به رغم هشدارهای ارتش، با حمله به ساختمان های وزارتخانه های خدمات عمومی و امور مهاجران، وارد این ساختمان ها شدند.

به گزارش فارس به نقل از اسوتنیک، معترضان لبنانی به رغم هشدارهای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای بار دوم به مراکز دولتی یورش بردند و باعث تخریب این مراکز شدند.

به دنبال ورود بعضی از معترضان به وزارت خانه خدمات عمومی و امور مهاجران لبنان، ارتش این کشور بیانیه ای صادر کرد و گفت که بعضی از معترضان «چارچوب های مسالمت آمیز تظاهرات» را زیر پا گذاشته و اقدام به «ایجاد اغتشاش، آشوب، وارد کردن خسارت و آتش زدن اموال دولتی و خصوصی» کرده اند.

ارتش لبنان ضمن هشدار دادن به این «افراد آشوبگر»، از آنها خواست هرچه زودتر اماکنی و اداراتی را که وارد آن جا شده اند، ترک کنند.

شماری از معترضان اقدام به پرتاب سنگ و مواد منفجره به سمت نیروهای امنیتی کرده اند. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز حکایت از آن دارد که تعدادی از معترضان اقدام به آتش زدن در اطراف ساختمان پارلمان لبنان شده اند.

اعتراضات در لبنان,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,خاورمیانه

معترضان لبنانی روز گذشته به چند وزارت خانه من جمله وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد حمله کرده و خسارت هایی را به این وزارتخانه ها وارد کردند. یک نیروی امنیتی نیز در حمله معترضان کشته شده است.

ارتش لبنان همچنین ادعای برخی منابع مبنی بر حمله عناصر خود به معترضان با گلوله مشقی را تکذیب کرده و گفته است، نیروهای ارتش تلاش کرده و در آینده نیز خواهند کرد با معترضان به وسیله «راه های مسالمت آمیز» تعامل کند.

***

نماینده فراکسیون حریری هم از پارلمان لبنان استعفا کرد

نماینده عضو فراکسیون المستقبل به ریاست سعد حریری نیز در پی انفجار بندر بیروت امروز، یکشنبه استعفا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، دیما جمالی، عضو فراکسیون المستقبل به ریاست سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان در پی انفجار روز سه‌شنبه بندر بیروت از پارلمان استعفا کرد.

این بعد از آن است که رسانه‌های لبنانی گزارش دادند، میشل معوض نیز امروز استعفای خود را از پارلمان لبنان اعلام کرد.

پیشتر نعمه افرام نیز فعالیت خود در پارلمان را تعلیق کرده بود. تاکنون پنج نماینده از پارلمان استعفا کرده‌اند که مروان حماده، عضو اللقاء الدیمقراطی" سامی جمیل، الیاس حنکش و ندیم جمیل از حزب الکتائب و بولا یعقوبیان هستند.

نظر شما