شناسهٔ خبر: 41873717 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

انتظامی: عرضه «رستاخیز» در شبکه نمایش خانگی بلامانع است

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی درباره وضعیت اکران فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش گفت: مجوز عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی در سال ۹۸ صادر شده است؛ عرضه آن به شکل آنلاین و یا وی او دی از نظر ما اشکال ندارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتظامی در نشست خبری، از امکان عرضه فیلم «رستاخیز» در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، امروز به صورت آنلاین برگزار شد.

احتمال برگزاری آنلاین جشنواره های سینمایی

او ابتدا، در پاسخ به سوالی درباره برگزاری آنلاین جشنواره فیلم کوتاه و مستند گفت: جلساتی با دبیران جشنواره های سینمایی برگزار کردیم؛ سناریو‌های مختلف در دست بررسی است که یکی از آنها برگزاری آنلاین جشنواره هاست. هر جشنواره شامل بخش‌های مختلفی است؛ به همین دلیل باید دید می توان در این شرایط جشنواره ها را به صورت حضوری برگزار کرد یا باید به فکر مجازی برگزار کردن آن باشیم. جشنواره فیلم کوتاه تهران و حقیقت را شاید بشود با استفاده از ظرفیت‌های جدید برگزار کرد؛ اما برای جشنواره‌هایی که بیم سرقت آثار در آن وجود دارد، باید فکر دیگری کنیم.

رئیس سازمان سینمایی درباره واگذاری مجوز‌ ساخت آثار شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما اظهار کرد: فعلاً منتظر تعیین تکلیف این موضوع از سوی مراجع تخصصی بالا دست هستیم تا تکلیف وزارت ارشاد در این بخش مشخص شود.

انتظامی درباره احتمال انحلال شورای پروانه ساخت گفت: همه دستگاه‌ها موظفند قوانین بالادستی‌ را اعمال کنند، حتی اگر مخالف آن باشند. شورای پروانه ساخت همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بحث‌های دیگری مانند نوع سیاست گذاری و ... به شرایط زمانی خاص خود بر می‌گردد.

اکران فیلم رستاخیز چه شد؟

وی درباره وضعیت اکران فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش هم گفت: مجوز عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی در سال ۹۸ صادر شده است؛ عرضه آن به شکل آنلاین و یا وی او دی از نظر ما اشکال ندارد.

برنامه ریزی برای جشنواره فیلم فجر

انتظامی درباره برنامه ریزی ها برای برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال بیان کرد: فعلاً برنامه ما برگزاری آن است؛ پیش بینی می‌کنیم فیلم کافی برای برگزاری آن داشته باشیم. البته مواردی چون حضور مردم، لزوم رعایت مسائل بهداشتی و ... را حتماً در نظر می‌گیریم. اگر فیلم تولیدی به اندازه کافی نداشته باشیم، برنامه ریزی دیگری برای جشنواره خواهیم کرد.

رئیس سازمان سینمایی درباره اجرایی شدن وعده تولید فیلم‌های خوب و حمایت از جوانان فیلمساز بیان کرد: سیاست‌ها خودشان را در برنامه‌ها و اقداماتی که هر دستگاه اجرایی مدعی است، نشان می‌دهند. اواخر سال گذشته در سینمای مستند و تجربی بحث ساخت فیلم‌هایی با هزینه تولید کم مطرح شد تا بتوان به فیلمسازان خلاق کمک کرد. مطابق آن به ده فیلم مبلغ سیصد میلیون تومان کمک شد. آمار پروانه ساخت ها نشان می دهد که از فیلمسازان اول و خلاق حمایت شده است. در بخش تهیه کنندگی هم به همین رویه یعنی حمایت از جوانان پیش رفتیم. در بخش اختصاص بودجه نیز از جوان‌های فیلمساز در تهران و به طور ویژه جوان‌های شهرستانی حمایت شده و می‌شود.

اکران آنلاین؛ بودن یا نبودن؟

او درباره اکران آنلاین و معضل سازندگان فیلم ها اظهار کرد: در بخش اکران فیلم‌های تجاری به صورت آنلاین، اول باید بحث قاچاق را حل کنیم. تا به این لحظه تضمینی برای قاچاق نشدن فیلم ها وجود ندارد.

انتظامی در خصوص ضررکرد حوزه هنری در اکران فیلم ها و حمایت از آن گفت: پرداخت بدهی قابل توجه سینما‌ها به مالکان فیلم، یکی از حمایت‌های سازمان سینمایی بود که جزئیات آن رسانه‌ای شد. از طرف دیگر برای جبران بخشی از خسارت‌های کرونا به سینماگران به دلیل کمبود مخاطب، درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها به سینماداران داده می شود. سازمان سینمایی مالکان فیلم‌ها را هم حمایت می کند. تجهیز سینما‌ها هم از دیگر برنامه های ماست که در این بین حوزه هنری هم از حمایت‌های ما دور نخواهد ماند.

وی در مورد مرتبط بودن گواهی مالکیت ۱۰۲۹ فیلم‌ها و ورود سهامداران فیلم به بورس و تعیین تکلیف آثاری که اسامی آن‌ها در لیست مالکیت فیلم ها نبود، گفت: با ورود به بورس بخش تولید و رقابت‌های تولید آثار سینمایی گسترش پیدا می‌کند و باید از آن استقبال شود. کسانی که در لیست مالکیت فیلم نیستند، چنانچه تهیه کننده و یکی از مالکان خود را معرفی کنند، با رسیدن درصد سهام‌شان به عدد صد گواهی مالکیت سهام بورسی برایشان صادر می‌شود. اینکه اسامی برخی افراد و فیلم‌های بحث انگیز در لیست مالکیت فیلم‌ها وجود ندارد، یا خودشان درخواست ندادند یا راستی آزمایی نشده اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما