شناسهٔ خبر: 41866570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح احسان حسینی و «پویش ایرانیان همدل» در استان سمنان اجرا می‌شود

گروه استان‎ها- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: طرح احسان حسینی و «پویش ایرانیان همدل» در استان سمنان تا پایان ماه محرم و‌ صفر با رویکرد محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن مسعودیان راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در قالب اجرای طرح‌های مختلف از جمله فعال‌سازی مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه، طرح تسنیم، پویش ایرانیان همدل و احسان حسینی، اطعام غدیریه پرداخت و اظهار داشت: استان سمنان با بهره‌مندی از ظرفیت مردم نیکوکار و خیر و‌ پیشگام در کمک به نیازمندان جزو استان‌های پیشگام در خدمت‌رسانی به محرومان است.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعال‌سازی مرحله دوم رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» در سطح کشور؛ کمیته امداد استان سمنان نیز در قالب همان قرارگاه پویش «ایرانیان همدل» را از دهه امامت و ولایت آغاز کرده است و اجرای این طرح تا پایان محرم و صفر استمرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان اظهار داشت: در استان سمنان در روز عید قربان حدود 2 هزار و 200 رأس گوسفند ذبح و بین خانواده‌های نیازمند زیر پوشش این نهاد حمایتی با نظم بهتر و بیشتر از سال‌های گذشته با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی توزیع شد و باید گفت استان سمنان با این تعداد قربانی جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفت.

مسعودیان راد اذعان داشت: خیران استان سمنان مساعدت و همراهی بسیار خوبی در عید قربان داشتند که از جمله آن‌ها اهدای 350 رأس گوسفند تنها از یکی از خیران دامغانی بود.

وی بیان کرد: در بحث غدیر با محوریت کرامت علوی در سطح استان سمنان حماسه‌ای دیگر رخ داد که این حماسه با اطعام 100 هزار پرس غذای گرم در بین مردم با اولویت محرومان این استان انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان بیان کرد: به مناسبت روز عید غدیر که متعلق است به سادات از سوی کمیته امداد امام خمینی این استان تمام خانواده‌های سادات شناسایی و در روز غدیر هدایایی در قالب بسته‌های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی به این خانواده‌ها تقدیم شد.

مسعودیان راد گفت: پیوست‌های فرهنگی در جریان غدیر امسال به‌خوبی مورد توجه قرار گرفت که از جمله برگزاری مسابقه با محوریت خطبه غدیر خم در سطح استان ویژه خانواده‌های زیر پوشش این نهاد است و تا پایان هفته استمرار دارد.

وی عنوان کرد: در روزهای عید قربان و غدیر ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همت مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد و مراکز نیکوکاری برپا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان بیان کرد: تعامل بسیار خوبی بین تشکل علی مردم‌نهاد و مراکز نیکوکاری و به‌ویژه آستان قدس رضوی با کمیته امداد استان سمنان برقرار است و از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی در راستای رفع محرومیت‌ها استفاده می‌شود.

مسعودیان راد در مورد اجرای طرحی به نام «تسنیم» در استان سمنان اظهار داشت: این طرح با هدف توانمندسازی سادات نیازمند در این استان انجام می‌شود تا با خودکفایی این خانواده‌ها از گردونه نیاز به دیگر افراد جامعه خارج شوند که اجرای این طرح از طریق منابع خمسی انجام می‌شود.

مسعودیان راد در مورد اجرای طرح احسان حسینی در محرم و صفر امسال نیز گفت: با اجرای این طرح نحوه اقامه عزا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سوق دادن نذری‌های مردم در این ایام به سمت‌وسوی محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما