شناسهٔ خبر: 41862832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش بدبینی آلمانی‌ها به شرایط آینده اقتصادی با شیوع مجدد کرونا

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر شهروندان آلمانی نسبت به آینده اقتصادی بدبین هستند و این بدبینی روزافزون به دلیل ترس آن‌ها از عواقب افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه "فورسا" نشان می دهد اکثر شهروندان آلمانی چشم انداز بدی نسبت به شرایط اقتصادی کشورشان دارند. دلیل این بدبینی می تواند افزایش شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان و ترس از عواقب آن باشد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بحران کرونا روی شهروندان آلمانی به شدت تاثیر گذاشته است. اکثر شهروندان آلمانی (61 درصد) اعتقاد دارند که در سال‌های آینده شرایط اقتصادی بدتر می شود. بر این اساس حدود کمتر از یک چهارم شهروندان (23 درصد) به آینده خوش بین هستند.

در اواسط جولای 28 درصد شهروندان آلمانی اعلام کردند که انتظار وضعیت اقتصادی بهتری در کشور خود را دارند.

احتمالا این بدبینی روزافزون شهروندان آلمانی به دلیل افزایش آمار مبتلایان جدید و نگرانی درباره وقوع موج دوم کرونا و عواقب آن در این کشور است. برخی سیاستمداران بلند پایه و کارشناسان اقتصادی برجسته در آلمان در هفته‌های اخیر درباره عواقب اقتصادی به وجود آمدن موج دوم کرونا هشدار دادند.

"مارسل فراتستچر"، رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان اعلام کرده است که موج دوم کرونا می تواند نسبت به موج اول آسیب های اقتصادی بیشتری ایجاد کند.

نخست وزیر ایالت زاکسن-آنهالت آلمان هم گفته است در صورت وقوع موج دوم نمی توان دوباره محدودیت‌های گسترده را اعمال کرد.

از آنجایی که موارد ابتلای جدید روزانه به کرونا در آلمان در روزهای اخیر از مرز هزار نفر عبور کرده است نگرانی‌ها در این باره که دولت آلمان مجددا اقدامات کرونایی را تشدید کند افزایش پیدا کرده است. با این همه اکثر شهروندان آلمانی اعتراضات ضد کرونایی هفته گذشته در برلین را با دید انتقادی می نگرند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی حدود 91 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که این اعتراضات را قابل درک نمی دانند. 87 درصد هم اعتقاد داشتند که فکر نمی کنند اکثر جامعه آلمان حامی این معترضان باشند.

در اعتراضاتی که هفته گذشته علیه سیاست‌های ضد کرونایی دولت در برلین برگزار شد اکثر معترضان قواعد کرونایی را رعایت نکردند و این مسئله باعث ایجاد بحث هایی درباره ممنوعیت اعتراضات در دوران شیوع کرونا در بین سیاستمداران آلمانی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما