شناسهٔ خبر: 41862826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگرانی مردم آلمان از آغاز موج دوم شیوع کرونا

با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آلمان، مردم این کشور از آغاز موج دوم شیوع این ویروس نگرانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، برای سومین روز پیاپی در آلمان آمار مبتلایان جدید به کرونا به بالای هزار نفر رسیده و این مسئله به نگرانی شهروندان از آغاز موج دوم شیوع این ویروس و تعطیلی دوباره مدارس در این کشور منجر شده است.

تنها چند روز پس از بازگشایی مدارس در آلمان، به دلیل افزایش سرسام‌آور مبتلایان جدید به کرونا، روز جمعه هزاران دانش‌آموز از مدرسه به سرعت به خانه‌هایشان منتقل شدند.

این ترس و نگرانی با اعلام سومین روز پیاپی افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور ایجاد شده و این باور را برای شهروندان به همراه داشته که موج دوم شیوع کرونا در آلمان آغاز شده است.

روز گذشته مقامات بهداشت آلمان از ابتلای هزار و ۴۵ مورد جدید به کرونا در این کشور خبر دادند.

این در حالی است که مدارس روز دوشنبه هفته گذشته در این کشور بازگشایی شده بودند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۴۰۸ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۵۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۸۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در میان کشور‌های جهان آلمان با دارا بودن بیش از ۲۱۶ هزار مبتلا و ۹ هزار و ۲۶۱ جان باخته کرونایی رتبه نوزدهم را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، کلمبیا، شیلی و اسپانیا در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما