شناسهٔ خبر: 41862413 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نصیری: راه اندازی تالار مشاهیر، شاهکار ورزش ایران بود

تهران- ایرنا- پیشکسوت و نابغه وزنه‌برداری ایران گفت: اقدام کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در ساخت تندیس ورزشکاران و پیشکسوتان و افتتاح تالار مشاهیر یک کار ماندگار در تاریخ ورزش است.

صاحب‌خبر -

«محمد نصیری» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به درگذشت «علی‌ میرزایی» از پیشکسوتان وزنه‌برداری ایران اظهار داشت: مرحوم میرزایی از آن دسته بزرگان ورزشی بود که خود را فدای توسعه وزنه‌برداری کرد. او سال ها در این رشته مربی و استاد من بود و چندین مسابقه خارجی با هدایت او به خارج از ایران رفتم و عنوان کسب کردم. زحمات دارنده مدال برنز المپیک برای رشد وزنه‌برداری نباید در گمنامی باقی می ماند.

دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی ادامه داد: چند روز قبل از مرگ مرحوم میرزایی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یک کار ارزشمند و تاریخی انجام دادند و تندیس برخی از بزرگان ورزش ایران را در تالار مشاهیر ورزش کشور نصب کردند. تندیس میرزایی هم در بین این مشاهیر بود و این یک کار ارزشمند و ماندگار برای مسوولان کنونی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. اضافه شدن تندیس دیگر افتخارآفرینان به این تالار می تواند ارتباط نسل‌های مختلف با ورزش برقرار کند.

وی که پنج مدال طلای مسابقات وزنه‌برداری جهان را در کارنامه دارد با بیان اینکه در شرایط کنونی سلامت نخبگان ورزشی بر مدال‌آوری ارجحیت دارد تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن در سطح ایران و جهان برنامه بسیاری از رشته‌های ورزشی را به هم ریخته است و وزنه‌برداری نیز از این آشفتگی بی تاثیر نیست. توصیه من این است برای عبور از این بحران سلامت ورزشکاران و شهروندان را بر هر کار دیگر ترجیح دهیم.

نظر شما