شناسهٔ خبر: 41861654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در راستای دفاع از مرزهای سلامت

مازندران دوازدهمین شهید سلامت خود را تقدیم کرد؛سفرهای غیرضروری ممنوع

ساری- خبر شهادت یک متخصص بیهوشی در بیمارستان شهدای محمودآباد پس از تعطیلات عید غدیر باری دیگر غم سترگی بر دل حافظان سلامت نهاد و آمار شهدای مدافع سلامت در استان مازندران را به عدد ۱۲ شهید رساند.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: ویروس کرونا در استان مازندران  سی‌ام بهمن‌ماه سال جاری با شناسایی ۲ بیمار در بابل شروع شد و متأسفانه تاکنون جان ۱۲ نفر از کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه  علوم پزشکی مازندران را درراه خدمت به بیماران کرونایی گرفته است.

در مردادماه امسال متأسفانه رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود، دومین شهید سلامت شهرستان آمل و یازدهمین شهید سلامت استان مازندران در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ لقب گرفت.

دکتر بهرام طهماسبی ۱۴ روز با بیماری کرونا دست‌وپنجه نرم کرد و درنهایت در راستای حفظ سلامتی هم‌وطنان خود جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شد و براثر ضایعات ریوی ناشی از این بیماری جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

این در حالی است پیش‌ازاین مهدی فرزانه به‌عنوان اولین شهید سلامت شهرستان آمل و دهمین شهید سلامت مازندران براثر بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

مهدی فرزانه که نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان آمل از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مازندران است در حال خدمت‌رسانی در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شد.

این شهید مدافع سلامت که ٣۸ سال داشت ، پس از ماه‌ها خدمت به بیماران کرونایی، براثر ایست قلبی ناشی از بیماری کووید-۱۹ به جمع دیگر شهدای مدافعان جبهه سلامت این استان پیوست.

دوازدهمین شهید سلامت

متأسفانه در ۱۹ مردادماه امسال دکتر امیر هوشنگ فلاح پزشک متخصص بیهوشی بیمارستان شهدای محمودآباد که براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود براثر ضایعات ریوی ناشی از این بیماری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

دکتر فلاح متخصص بیهوشی از پزشکان بسیار ارزشمندی بودند که عمده بار بیهوشی بیمارستان شهدای محمودآباد را بردوش می‌کشید و سال‌ها بی‌تکلف شبانه‌روز به مردم خدمت می‌کرد.

استمرار سفرهای غیرضروری

تعطیلات آخر هفته گذشته که بانشاط و شادی عید سعید غدیر خم همراه بود در کمال ناباوری جمع کثیری از مردم سراسر کشور را به سواحل شمال کشور کشاند تا آنجا که بسیاری از محورهای استان شمالی  با ترافیک سنگین روبرو شد و لذا این موضوع خود گواه این است که هنوز بسیاری از مردم نسبت به هشدارهای مسئولان بی‌توجهی و از عواقب این بیماری غفلت می‌کنند!

در همین راستا معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خواستار قطع سفرهای غیرضروری به استان شد و گفت : شهروندان ساکن در سایر نقاط کشور باید نسبت به وضعیت قرمز کرونایی مازندران هوشیار باشند .

حسین حسن نژاد  اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم که شرایط کادر درمانی را درک کنند زیرا نه‌تنها تاکنون تعداد قابل‌توجهی از آنان شهید شدند، بلکه بسیاری از آن‌ها ماه‌ها از خانواده وزندگی عادی خود دور بوده‌اند. 

نظر شما