شناسهٔ خبر: 41861648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس گروه توسعه میگوی شیلات هرمزگان:

آغاز دوره دوم ذخیره سازی میگو در سایت های پرورش میگوی هرمزگان

بندرعباس - رئیس گروه توسعه میگوی شیلات هرمزگان از آغاز دوره دوم ذخیره سازی میگو در سایت های پرورش میگوی هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مجاز با اشاره به دستاوردهای صنعت تکثیر و پرورش میگو برای استان هرمزگان از جمله رونق و جهش تولید، ارز آوری، اشتغال زایی و … گفت: برای تداوم این مسیر و همچنین ارتقای بیش از پیش دست آورده‌ای آبزی پروری به ویژه در حوزه میگو نیازمند حمایت و یاری همه مسئولان استان و همت مضاعف بخش خصوصی هستیم.

مجاز آغاز دوره دوم ذخیره سازی در در سایت‌های پرورش میگو استان را ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها ی ابلاغی و استحصال شرایط فنی لازم خواند و گفت: احراز این شرایط بسیار حائز اهمیت است چراکه می‌تواند در صورت عدم تحقق منجر به خسارت شود.

رئیس اداره توسعه میگو گفت: خوشبختانه با توجه به وجود لارو مورد نیاز در استان هرمزگان، در سال جاری نیازی به واردات بچه میگو از دیگر استان‌ها نخواهیم داشت.

مجاز مجتمع‌های پرورش میگوی تیاب جنوبی و شمالی، سایه خوش، مقام، هنگام، دوستکو، کولغان، شور اول و دوم سیریک و یکدار شرقی و غربی، گزی میانی و غربی را از اهم مجتمع‌های پرورش میگو استان خواند.

رئیس گروه توسعه میگو شیلات استان گفت: اهمیت آبزی پروری در حفاظت از زیست دریایی برای نسل آینده، ارز آوری، رونق تولید و اشتغال زایی به خوبی مشخص است به طوری که در حال حاضر استان را با همت صورت گرفته توانسته به قطب تولیدات شیلاتی کشور تبدیل کند.

مجاز افزود: با توجه به ساحل و دریای گسترده و همچنین شرایط آب و هوایی استان هرمزگان، شرایط برای کشت و پرورش انواع آبزیان بویژه ماهی و میگو از سال‌های قبل فراهم شده است و هر سال بر این ظرفیت برای رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی افزوده می‌شود.

نظر شما