شناسهٔ خبر: 41861064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز خبر داد:

انجام ۱۵ عملیات امدادی و اطفای حریق طی یک شبانه روز در اهواز

قنبری گفت: ۱۵ عملیات امدادی و اطفای حریق طی یک شبانه روز در کلانشهر اهواز انجام شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انجام ۱۵ عملیات امدادی و اطفای حریق طی شبانه روز گذشته در این کلانشهر گفت: روز شنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۱ مورد عملیات اطفای حریق و ۴ مورد عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان انجام شد.

او به وقوع حادثه آتش سوزی منزل مسکونی به دلیل اتصال برق کولر پنجره‌ای در خیابان سلمان فارسی، خیابان خوانساری بین عظیم و جهانیان: در ساعت ۳۲ دقیقه بامداد اشاره کرد و افزود: بر اثر این آتش سوزی، دود و شعله‌های حریق از واحد مسکونی به آسانسور مجتمع سرایت کرده بود که با حضور به موقع آتش نشانان حریق مهار شد.

قنبری با اشاره به وقوع آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه خشایار در ساعت ۲ و ۲۹ دقیقه بامداد اظهار داشت: ماموران آتش نشانی شعله‌های حریق را سالن پذیرایی ساختمان مهار کردند، همچنین در ساعت ۶ و ۳ دقیقه ماموران آتش نشانی، حریق کنتور مجتمع مسکونی در منطقه زیتون کارمندی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع رسانی شد و آتش نشانان موفق شدند با مهار به موقع آتش از بروز خسارت جانی جلوگیری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در ساعت ۶ و ۳ دقیقه ماموران آتش نشانی، حریق کنتور مجتمع مسکونی در منطقه زیتون کارمندی را مهار کردند، اظهار داشت: همچنین در ساعت ۱۰ و ۵۵ دقیقه طی تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵، آتش سوزی خودرو پراید در شهرک میثمی اطلاع رسانی شد و آتش نشانان با ایمن سازی محل، شعله‌های حریق را مهار و از گسترش شعله‌های آتش جلوگیری کردند.

این مقام مسئول با اشاره به آتش سوزی نیزار‌های جاده ساحلی مقابل خیابان ۱۳ کیانپارس در ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه بیان کرد: آتش نشانان دود و شعله‌های حریق را که برای خودرو‌های عبوری ایجاد مزاحمت کرده بود را با استفاده از لوله‌های آبرسان مهار کردند، همچنین حادثه آتش سوزی پژو پارس حین حرکت در مسیر دروازه به سمت میدان شهید بندر در ساعت ۱۳ و ۱۸ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع داده شد و آتش نشانان موفق به مهار شعله‌های حریق شدند.

قنبری آتش سوزی خودرو برلیانس در ساعت ۱۷ و ۱۸ دقیقه در منطقه آزاد راه خلیج فارس به دلیل اتصال برق کولر خودرو را از دیگر حوادث دیروز عنوان کرد و ادامه داد: آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی در منطقه کوی ملت خیابان اقبال در ساعت ۱۹ و ۵۹ دقیقه بر اثر اتصال فن آشپزخانه رخ داد که با اقدام سریع نیرو‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی مهار شد.

او با اشاره به آتش سوزی موتورسیکلت در منطقه زیتون کارمندی در ساعت ۲۱ و ۱۳ دقیقه اشاره کرد و گفت: آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه کمپلو خیابان شیخ بهار در ساعت ۲۳ و ۹ دقیقه از دیگر حوادثی است که با تلاش ماموران آتش نشانی مهار شد، همچنین شعله‌های حریق در ساختمان مرکز بهداشت در ساعت ۲۳ و ۵۳ دقیقه که به دلیل اتصال برق جعبه مینیاتوری رخ داد، پیش از بروز خسارت مهار گردید.

به گفته ابراهیم قنبری، نشت آب واحد مسکونی در منطقه زیتون کارمندی، نجات از آسانسور در منطقه گلستان، عملیات نجات محبوس شدگان در منطقه کیانشهر و عملیات نجات کارگر ساختمانی از کابین بالابر در ساحلی شرقی اهواز از دیگر عملیات‌های امدادی بودند که ۷ نفر نجات یافتند.

انتهای پیام/گ

نظر شما