شناسهٔ خبر: 41860988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۲۸پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۸پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی در این استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی برای هشت هزار و ۱۱۶ نفر صادر شده است.

صاحب‌خبر -

سالار حسین پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد واحد صنعتی ، ۳۵۴ واحد فعال است .

وی افزود: امسال پروانه بهره برداری ۱۳ طرح صنعتی با میزان سرمایه گذاری ۱۶۷ میلیارد ریال و اشتغال ۹۳ نفر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که ۹۰ درصد از واحد های صنعتی استان خارج از شهرک های صنعتی استان قرار دارند.

حسین پور ابراز داشت: هم اینک ۱۷۴ واحد صنعتی استان غیرفعال بوده که از این تعداد ۶۲ مورد در اولویت احیا هستند.

وی تاکید کرد: اشتغال این ۶۲ واحد یک هزار و ۱۰۲ نفر است و امید است امسال تا اوایل سال آینده این تعداد به چرخه تولید باز گردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۱۲ واحد صنعتی استان به طور کامل و به دلایل مختلف از رده خارج شده است.

حسین پور افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال باید ۲۵ واحد صنعتی غیرفعال در استان باید به چرخه تولید بازگردد و در مدت ۴ ماهه نخست امسال ۴ مورد از آن ها با اشتغال ۲۲ نفر فعال شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع تاکنون ۱۶۳ جلسه ستاد تسهیل برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و احیای آنها در استان برگزار شده و یک هزار و ۵۵۶ مصوبه داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال نیز ۱۰ نشست ستاد تسهیل در استان برگزار شده که ۱۶۴ مصوبه داشته که ۱۱۷ مورد آن اجرایی شده است.

عمر حوزه صنعت و معدن در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیم قرن است و به همین دلیل ظرفیت های فراوانی در این بخش ها برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد.

۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و برخی از واحد های صنعتی در شهرک ها و برخی دیگر خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی هستند.

نظر شما