شناسهٔ خبر: 41860978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه ملی ملایر اعلام کرد

دانشگاه ملایر، قطب علمی غرب کشور

مهناز روزبهانی

رئیس دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی به عنوان قطب علمی غرب کشور به شمار رفته و دومین دانشگاه مطرح استان همدان است، گفت: دانشگاه ملایر جای خود را در سطح کشور باز کرده است.

صاحب‌خبر -

دکتر خسرو سایوند یکشنبه ۱۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۴۳ دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری در قالب دانشجوی ایرانی و غیرایرانی در ۸۷ رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: ۲۰۰ عضو هیئت علمی با ما همکاری می کنند و ۱۷۵ کارمند داریم همچنین این دانشگاه افزون بر ۴۰۰ هکتار فضای فیزیکی دارد و نگهداری این مرکز علمی با این وسعت کار ساده ای نیست.

وی عملکرد دانشگاه ملی ملایر را طی دو سال اخیر تشریح کرد و افزود: تغییر ماهیت دانشگاه ملایر به یک دانشگاه جامع، حیات ما را تضمین کرد و ضریب اطمینان بیشتری را برای آینده فعالیت مرکز رقم زد.

رئیس دانشگاه ملی ملایر با تأکید بر اینکه باید برای دانشگاه ها رشته های خوب أخذ کرد، یادآور شد: دریافت ۱۴ رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در چون گیاهان دارویی، عمران، محیط زیست، صنایع مبلمان، علوم کامپیوتر، عبلوم باغبانی، مهندسی هسته ای و ... از جمله موفقیت های ما به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای مرتبه علمی و تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی ۲۶ عضو هیئت علمی دانشگاه ارتقاء یافتند، اظهارکرد: طی این دو سال به اندازه پنج سال اخیر ارتقای علمی داشتیم.

سایوند به تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: ۷۴ نفر از قراردادی به پیمانی، ۱۳ نفراز پیمانی به رسمی آزمایشی و دو نفر از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی تبدیل وضعیت پیدا کردند.

این مقام مسئول به دریافت مجوز و راه اندازی پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی مختلف در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا تفاهم نامه ای بین دانشگاه ملایر و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ احداث و تجهیز آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی را داشتیم، گفت: دو میلیارد تومان تجهیزات تخصصی برای آزمایشگاه ها خریداری کردیم البته از آزمایشگاه ها توانستیم ۱۰۰ میلیون تومان درآمدزایی داشته باشیم که برای نخستین بار رقم خورد.

سایوند از راه اندازی مرکز پژوهشی و آموزشی دام و طیور دانشکده کشاورزی داشنگاه ملایر خبر داد و اظهار کرد: در طول دو سال اخیر تلاش کردیم از ناحیه فروش املاک مازاد و مستهلک، کسب درآمد و صرفه جویی مالی کنیم، به گونه ای که ۵۲ سند اموال و وسایل دانشگاه به ویژه باغ سروری تعیین تکلیف شده و ما توانستیم سال گذشته دو میلیارد تومان پس انداز داشته باشیم.

وی تکمیل و بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاصلاب دانشگاه، پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دانشکده فنی مهندسی، ساماندهی ۵۰ هزار مترمربع فضای سبز و محوطه سازی دانشگاه و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات را از اهم اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته عنوان کرد.

رئیس دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه در بحث مقابله با کرونا تمام پرسنل دانشگاه جهادی پای کار بوده اند، گفت: در همین راستا ۲۳۵ بسته کمک معیشتی به همت پرسنل دانشگاه ملایر بین افراد نیازمند و آسیب دیده توزیع شد.

سایوند از عقد قرارداد با بخش خصوصی به منظور احداث مجتمع خوابگاهی ۲۵۰۰ نفری خبر داد و گفت: سال گذشته نخستین یادواره ۹ شهید خلبان و ۲۸۴ شهید ارتش شهرستان ملایر به میزبانی دانشگاه ملایر در فضایی باشکوه و معنوی برگزار شد.  

وی جایگاه دانشگاه ملایر را در کشور مهم و قابل قبول ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در مسیر دانشگاه های نسل سوم و چهارم و دانشگاه های پژوهش محور قراگرفته و به افق های روشن دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

نظر شما