شناسهٔ خبر: 41860939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد

لزوم افزایش کارکردهای اقتصادی بخش خصوصی در شرایط تحریم

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم کارآمدسازی بخش خصوصی در مصاف با تحریم های اقتصادی و تجاری استکبار تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه اقتصاد از توان و پتانسیل درون زای بالایی در گشایش امور تجاری و بازرگانی برخوردار است.

وی با اشاره به میزان مبادلات تجاری سال گذشته کشور که از مرز ۸۵ میلیارد دلار فراتر رفت، افزود: حجم این تبادلات کالایی از ۱۷۰ میلیون تن عبور کرد.

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فعالان بازرگانی با محوریت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در گره گشایی از تنگناهای اقتصادی پیشتازند.

وی افزود: بیش از ۷۵ درصد فعالیت های صادراتی کشور به دست فعالان بخش خصوصی انجام می شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم توجه به ارائه مشوق های صادراتی کارگشا، خاطرنشان کرد: مشوق های صادراتی باید تحول‌آفرین و مبتنی بر راهبردهای اصولی اقتصاد مقاومتی باشد.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور باید نقش پررنگ تری در گره گشایی از مشکلات اقتصادی ایفا کند.

وی افزود: با تلاش مجلس یازدهم اثربخشی اتاق بازرگانی در تصمیم سازی‌های امور اقتصادی کشور افزایش می یابد.

نماینده مردم بابل ضرورت هم افزایی بخش خصوصی با دولت را برای بازگشایی مسیرهای جدید تبادلات اقتصادی خاطر نشان کرد و افزود: تعامل بخش خصوصی با تجار و صاحبان سرمایه کشورهای مختلف از طریق سفارتخانه های ایران ضرورت دارد.

کریمی فیروزجایی افزود: وزارت امورخارجه در شرایط تحریمی باید با خروج از انفعال، برای افزایش تعاملات بازرگانی با شرکتها و بازرگانان خارجی برنامه ریزی کند.

این نماینده مجلس یادآورشد: پیگیری منافع اقتصادی از طریق بسیج گسترده بازرگانان و فعالان بخش خصوصی حائز اهمیت است.

دبیر هیات رئیسه مجلس گفت: تقویت نقش و جایگاه اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن کشور در عرصه های راهبردی متضمن منافع ملی است.

انتهای پیام

نظر شما