شناسهٔ خبر: 41860174 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

برگزاری ۱۰ مجلس تعزیه در ایام محرم/حفظ پروتکل‌های بهداشتی اولویت ما است

خبرگزاری میزان- یک نقال پیشکسوت گفت: امسال مراسم تعزیه ۱۰ مجلس را برای پخش در ایام ماه محرم تولید می‌کنیم، بعد از این برنامه‌ها به شهرک سینمایی غزالی رفته و در آنجا نیز مجموعه‌ای به مدت ۱۰ شب برای دهه اول ماه محرم ضبط خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

برگزاری ۱۰ مجلس تعزیه در ایام محرم/حفظ پروتکل‌های بهداشتی اولویت ما استمرشد محسن میرزاعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون برنامه‌های آتی خود در ایام ماه محرم و صفر گفت: انشالله امسال مراسم تعزیه ۱۰ مجلس را برای پخش در ایام ماه محرم تولید می‌کنیم، بعد از این برنامه‌ها به شهرک سینمایی غزالی رفته و در آنجا نیز مجموعه‌ای به مدت ۱۰ شب برای دهه اول ماه محرم ضبط خواهیم کرد که از تلویزیون پخش خواهد شد.

وی درباره برگزاری مراسم های مذهبی ایام ماه محرم و صفر با وجود بیماری کرونا اذعان کرد: آنچه عقل حکم می کند این است که هر آنچه که جان افراد را به خطر می‌اندازد باید از آن جلوگیری کرد بنابراین برگزاری سوگواری‌های مربوط به ماه محرم و صفر باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد تا مبادا جامعه بار دیگر شاهد اوج گیری بیماری کرونا شود. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

این نقال و تعزیه‌خوان برجسته کشور در همین راستا ادامه داد: ایام محرم به نام نامی «سیدالشهدا (ع)» است پس ما باید راه آن امام بزرگوار بود را ادامه دهیم، ما در واقعه کربلا شاهد این هستیم که «امام حسین (ع)» تا آخرین لحظه از جان خود و یارانشان دفاع کردند بنابراین این نکته به ما ارزش جان انسان را یادآوری می‌کند. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: «امام حسین (ع)» در واقعه کربلا جنگ را آغاز نکردند، ایشان به هیچ وجه حاضر به کشته شدن هیچ انسانی نبودند، جنگ را لشکر یزید آغاز کرد و اولین تیر را این لشکر پرتاب کرد و «سیدالشهدا (ع)» تنها در مقام دفاع از خود و یارانشان بر آمدند، این امر نشان می‌دهد که حفظ جان انسان در نگاه «اهل بیت (ع)» تا حد بسیاری اهمیت داشته است، پس ما در برگزاری سوگواری ماه‌های محرم و صفر باید در راه «اهل بیت (ع)» قدم برداریم و با دستورات ستاد مبارزه با کرونا تمامی پروتکل‌های اعلام شده را رعایت کنیم.

دبیر جشنواره نقالان علوی با اشاره به رشد و توسعه فضای مجازی اذعان کرد: در شرایط فعلی بیماری کرونا تجمعات بدون شک در رشد این بیماری تاثیرگذار است، حال که فضای مجازی و اینترنتی تا این حد رشد داشته چرا به سمت و سوی این فضاها نرویم، طبیعتا این فضاها در شرایط فعلی جایگزین‌های خوبی برای سوگواری‌ها به صورت فیزیکی و حضوری هستند. 

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم علاوه بر حفظ و تکریم این دو ماه عزیز از جان هموطنان خود محافظت کنیم و مراسم عزاداری «امام حسین(ع)» را با شکوه تر از هر سال دیگری برگزار کنیم، در هر صورت شرایط کشور در حال حاضر اینگونه است و ما باید زیستن در چنین شرایط سختی را یاد بگیریم و از سویی ارادت خود به «اهل بیت (ع)» را هم نشان دهیم. کرونا فعلا در دنیا ماندگار است پس ما باید هنر وفق دادن خود با شرایط فعلی را نشان دهیم. این راهی است که دنیا و آخرت را برای ما به همراه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما